Τα βάρη! Μάλιστα, η προπόνηση με βάρη σας κάνει καλό και στην υγεία σας αφού μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει τα επίπεδα χοληστερόλης, σύμφωνα με το Αμερικανικό Συμβούλιο Άσκησης. Γιατί λοιπόν δεν την κάνουν οι περισσότεροι; Πιθανόν επειδή υπάρχουν τόσες παρανοήσεις σχετικά. Δείτε τους πέντε πιο συνηθισμένους μύθους.

Ο μύθος: “Η προπόνηση με βαράκια θα με κάνει να δείχνω χοντρό/ή και ογκώδης”.
Η αλήθεια: Τα βάρη σας κάνουν να δείχνετε πιο αδύνατοι. Οι μύες είναι ιδιαίτερα μεταβολικοί, οπότε όσο περισσότερους έχετε, τόσες περισσότερετε θερμίδες καίτε. Θα έπρεπε να ασκείστε σαν επαγγελματίας μπόντι-μπίλντερ και να παίρνετε συμπληρώματα ενίσχυσης απόδοσης για να έχετε την ελάχιστη διόγκωση μυών. Επιπλέον, και αυτό αφορά τις γυναίκες, οι περισσότερες δεν παράγουν αρκετή τεστοστερόνη ώστε να φουσκώσουν.

Ο μύθος: “Μόνο οι αθλητές ωφελούνται από την άσκηση μυϊκής ενδυνάμωσης”.
Η αλήθεια: Τα βάρη μπορούν να ωφελήσουν τους πάντες. Το πιο σημαντικό όφελος είναι η αύξηση της οστικής πυκνότητας (η ποσότητα ασβεστίου και άλλων μεταλλικών στοιχείων στα οστά), μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο οστεοπόρωσης.

Ο μύθος: “Οι γυναίκες πρέπει να ασκούνται με μικρό βάρος και να κάνουν πολλές επαναλήψεις”.
Η αλήθεια: Για να αποκτήσετε γράμμωση και δύναμη, πρέπει να προκαλέσετε τους μυς. Χρησιμοποιήστε τόσα βάρη ώστε να μπορείτε να κάνετε μόνο 8 με 12 επαναλήψεις ανά σετ.

Ο μύθος: “Αν δεν πηγαίνω στο γυμναστήριο ή δεν έχω κατάλληλο εξοπλισμό, δεν μπορώ να προπονηθώ με βάρη”.
Η αλήθεια: Οι περισσότερες ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης μπορούν να γίνουν στο σπίτι με αλτήρες των € 10 (ξεκινήστε με 1,5-2,5 κιλά). Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε μπουκάλια με νερό αντί για βάρη.

Ο μύθος: “Αν κάνεις Πιλάτες και γιόγκα, δε χρειάζεται να κάνεις βάρη”.
Η αλήθεια: Αν και το Πιλάτες δυναμώνει το μέσο κορμό και η γιόγκα αυξάνει την ευελιξία, κανένα δεν ασκεί τους μυς τόσο ώστε να έχετε τα ίδια οφέλη με την προπόνηση μυϊκής ενδυνάμωσης.



Πηγή: omorfamistika.gr