Την επιδότηση για την αγορά υβριδικών και ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, η οποία θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί με την επιβολή «τέλους ρύπανσης» στα παλιά και ρυπογόνα οχήματα, προτείνει επιτροπή που συγκροτήθηκε στο υπουργείο Περιβάλλοντος, με στόχο τη διάδοση των καθαρών τεχνολογιών αυτοκίνησης. Η πρόταση τέθηκε σε δημόσιο διάλογο μέχρι τις 10 Φεβρουαρίου στο δικτυακό τόπο του υπουργείου.

Η επιτροπή προτείνει:

Επιδότηση των καθαρών οχημάτων με ποσό ίσο με το 10 % της τιμής τους και με ανώτατο όριο τις 3.000 ευρώ για τα υβριδικά και 5.000 ευρώ για τα ηλεκτροκίνητα.

Αυτό θα ισχύει για προκαθορισμένο αριθμό αυτοκινήτων κάθε χρόνο και για διάστημα 2-3 ετών. Η επιδότηση αυτή θα μπορούσε να καλυφθεί είτε από την επιβολή τέλους στα ρυπογόνα αυτοκίνητα, ή εναλλακτικά από το πράσινο ταμείο.

Απαλλαγή από το φόρο πολυτελείας.

Για τα αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών αέριων ρύπων ισχύει ήδη η ελεύθερη κυκλοφορία στο Δακτύλιο και η απαλλαγή από τα τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας.

Η επιτροπή του υπουργείο προτείνει ακόμα να υλοποιηθούν ελληνικά προγράμματα έρευνας, ανάπτυξης, επίδειξης και ενημέρωσης.

Το ΥΠΕΚΑ έθεσε το πόρισμα σε δημόσια διαβούλευση, η οποία θα διαρκέσει ως τις 10 Φεβρουαρίου.

«Η βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία να συμμετάσχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις και τα πανεπιστήμια στη νέα εποχή μετακινήσεων» δήλωσε ο υφυπουργός ΠΕΚΑ Γιάννης Μανιάτης.

Πηγή: tovima.gr