Η πόλη του φωτός και του έρωτα θα γίνει σύντομα λίγο πιο ρομαντική, καθώς οι αρχές αποφάσισαν να επιστρέψουν στους πεζούς - και τους ποδηλάτες- μεγάλα τμήματα του δρόμου ταχείας κυκλοφορίας που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1960 κατά μήκος του Σηκουάνα. Το έργο θα ωφελήσει ιδιαίτερα το 47% των Παριζιάνων που, σύμφωνα με τα αποτελέσματα παλαιότερης έκθεσης του INSEE, χρησιμοποιούν τα πόδια τους ως μέσο μετακίνησης εντός των ορίων της γαλλικής πρωτεύουσας.

Όπως γράφει η εφημερίδα Le Monde, ήδη από την 1η Σεπτεμβρίου οι πεζοί μπορούν να κάνουν τη βόλτα τους στη φημισμένη δεξιά όχθη του ποταμού, απέναντι από το νησί Σεν Λουί. Στην αριστερή όχθη, οι εργασίες για την πεζοδρόμηση ενός τμήματος μήκους σχεδόν 2,5 χιλιομέτρων, μεταξύ του Μουσείου Ορσέ και της γέφυρας Αλμά, θα αρχίσουν την άνοιξη του 2013.

Πριν από περίπου 45 χρόνια, ο πρόεδρος Ζορζ Πομπιντού ανακοίνωσε ότι οι όχθες του Σηκουάνα θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν έτσι ώστε «το Παρίσι να προσαρμοστεί στο αυτοκίνητο». Έχοντας κατά νου και την υστεροφημία του ο Σοσιαλιστής δήμαρχος Μπερτράν Ντελανοέ, η δεύτερη θητεία του οποίου εκπνέει σε δύο χρόνια, δεσμεύεται τώρα με το πρόγραμμά του να «δώσει πίσω στους Παριζιάνους το ποτάμι τους», να τους προσφέρει «μια ευκαιρία στην ευτυχία», αλλάζοντας ριζικά το πρόσωπο της πόλης. Ήδη έχει επεκτείνει τους ποδηλατοδρόμους, ενώ στον ίδιο οφείλεται η εισαγωγή των πρότυπων προγραμμάτων ενοικίασης ποδηλάτων και αυτοκινήτων στο Παρίσι.

Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του σχεδίου η δεξιά όχθη δεν χρησιμοποιείται πλέον αποκλειστικά από τα αυτοκίνητα. Η κυκλοφορία έχει περιοριστεί σε μία λωρίδα ήπιας κυκλοφορίας για λίγες χιλιάδες οχήματα την ημέρα, έτσι ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση και οι πεζοί. Στη δεύτερη φάση, η αριστερή όχθη θα κλείσει εντελώς για τα αυτοκίνητα «απελευθερώνοντας» μια έκταση 45 στρεμμάτων για πεζοδρόμους, ποδηλατοδρόμους, χώρους πρασίνου.

Αντιδράσεις

Απαντώντας στις ανησυχίες των οδηγών, ότι η μερική πεζοδρόμηση των αυτοκινητοδρόμων κατά μήκος του Σηκουάνα θα οδηγήσει σε κυκλοφοριακή συμφόρηση, οι αρχές επισημαίνουν ότι μόλις 2.000 αυτοκίνητα διέρχονται κάθε ώρα από το δρόμο ταχείας κυκλοφορίας της αριστερής όχθης, συνεπώς δεν αναμένεται να δημιουργηθεί αξιοσημείωτο πρόβλημα. Η επιλογή εναλλακτικής διαδρομής, σύμφωνα με το δήμο, σημαίνει έξι επιπλέον λεπτά στο δρόμο για τους οδηγούς που χρησιμοποιούσαν αυτήν την οδό.

Εν μέσω αντιδράσεων κυρίως από επιχειρηματίες της περιοχής που φοβούνται ότι θα πληγούν οικονομικά, ο Ντελανοέ δέχθηκε σφοδρές επιθέσεις, ακόμη και «εκ των έσω», ενώ στις αρχές του έτους ο τότε πρωθυπουργός της Δεξιάς Φρανσουά Φιγιόν, που φέρεται να έχει βλέψεις για τη δημαρχία το 2014, ανακοίνωσε ότι ο δήμαρχος δεν μπορεί να υπολογίζει σε κρατική χρηματοδότηση. Το «πράσινο φως» για την υλοποίηση του -προϋπολογισμού 40 εκ. ευρώ - σχεδίου έδωσε τελικά η νέα κυβέρνηση του Σοσιαλιστικού Κόμματος.



Πηγή: naftemporiki.gr