Ο δήμαρχος του Λονδίνου έκανε τα αποκαλυπτήρια ενός φιλόδοξου σχεδίου κατασκευής «λεωφόρων» για ποδήλατα στη βρετανική πρωτεύουσα μέχρι το 2016. Παρότι πολλοί έσπευσαν να χαιρετίσουν τις ανακοινώσεις του Μπόρις Τζόνσον, ένα βασικό πρόβλημα είναι ότι τα υπάρχοντα κονδύλια δεν επαρκούν και η κυβέρνηση θα επανεξετάσει το αίτημα για χρηματοδότηση του σχεδίου μετά το 2015.

Εάν το σχέδιο υλοποιηθεί, σε τρία χρόνια το Λονδίνο θα αποκτήσει έναν ολλανδικού τύπου «ουσιαστικά διαχωρισμένο» - κατά τον Τζόνσον – ποδηλατόδρομο μήκος σχεδόν 25 χιλιομέτρων, ο οποίος θα διατρέχει τα δυτικά προάστια, περνώντας από το κέντρο προς το Κανάρι Γουάρφ και το Μπάρκινγκ.

«Θέλω να βγάλω το lycra από την ποδηλασία», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Τζόνσον, ο οποίος έχει φωτογραφηθεί αμέτρητες φορές καβάλα στο ποδήλατό του με κοστούμι, προσθέτοντας ότι ο μεγαλύτερος αποτρεπτικός παράγοντας για όσους σκέφτονται να προμηθευτούν ποδήλατο είναι ο φόβος. «Θέλω να την κάνω κάτι το φυσιολογικό, κάτι για όλους, κάτι που ο καθένας θα αισθάνεται άνετα να κάνει φορώντας τα κανονικά του ρούχα. Οι νέοι μας δρόμοι θα δώσουν στον κόσμο την αυτοπεποίθηση να ανεβεί στη σέλα.»

Με βάση το σχέδιο, η αρχή μεταφορών του Λονδίνου θα κατασκευάσει αυτοκινητόδρομους, οι οποίοι θα κινούνται παράλληλα με τις διαδρομές των λεωφορείων και του μετρό. Σύμφωνα με το δήμο, τα τελευταία 12 χρόνια καταγράφεται αύξηση 173% στη χρήση ποδηλάτων σε κεντρικούς δρόμους της πρωτεύουσας και στόχος είναι ο διπλασιασμός αυτού του ποσοστού μέσα στην επόμενη δεκαετία.

Επιπλέον, οι πιο επικίνδυνες διασταυρώσεις του Λονδίνου θα γίνουν ασφαλέστερες για τα ποδήλατα με την εισαγωγή αυστηρότερων προδιαγραφών και καλύτερης σήμανσης, ενώ οκτώ αστυνομικοί θα εκπαιδευτούν για να διαχειρίζονται αποκλειστικά ατυχήματα με την εμπλοκή ποδηλατιστών.

Παρότι οι πόροι για την υλοποίηση των έργων δεν είναι εξασφαλισμένοι, ο Τζόνσον δήλωσε βέβαιος ότι η κυβέρνηση θα διαπιστώσει τα «τεράστια οικονομικά οφέλη» του σχεδίου εγκρίνοντας τελικά το σχέδιό του.

Πηγή: naftemporiki.gr