Το ταχύτερο πλοίο στον κόσμο ισχυρίζεται πως κατασκεύασε η αυστραλιανή Incat. Πρόκειται για το Francisco, το οποίο, κατά τα λεγόμενα της εταιρείας, μπορεί να πιάσει ταχύτητα μέχρι και 58 κόμβων (107 χιλιομέτρων ανά ώρα).

Το σκάφος κινείται χάρη σε δύο τουρμπίνες αερίου GE LM2500, βασισμένες σε σχέδια αεριωθούμενων κινητήρων όπως αυτοί που χρησιμοποιούνται στα Boeing 747, οι οποίοι παρέχουν ενέργεια σε δύο waterjets Wartsila LJX 1720 SR. Έχει μήκος 99 μέτρα και, σύμφωνα με την Κιμ Κλίφορντ, managing director της Incat, ακόμη και αν υπάρχουν μερικά ταχύπλοα που μπορούν να ξεπεράσουν τους 58 κόμβους, «δεν υπάρχει τίποτα το οποίο θα μπορούσε να μεταφέρει 1.000 επιβάτες και 150 αυτοκίνητα, μαζί με ένα μεγάλο κατάστημα duty-free μέσα».

Το όνομα του σκάφους προέρχεται από τον πάπα Φραγκίσκο, και θα συνδέει την γενέτειρα του ποντίφηκα, Μπουένος Άιρες, με το Μοντεβιδέο στην Ουρουγουάη, για λογαριασμό της εταιρείας Buquebus. Πέρα από την ταχύτητά του, το Francisco έχει και μία άλλη διάκριση: αυτή του πρώτου φέρι υψηλών ταχυτήτων στον κόσμο που χρησιμοποιεί υγροποιημένο φυσικό αέριο ως κύριο καύσιμο (χρησιμοποιείται πετρέλαιο για την εκκίνηση των μηχανών και ως εφεδρικό καύσιμο).

Οι δύο τουρμπίνες παράγουν ιπποδύναμη 59.000 αλόγων. Παρεμφερείς τουρμπίνες χρησιμοποιούνται και σε πολύ μεγαλύτερα σκάφη, όπως το υπερωκεάνειο Queen Mary 2, καθώς και το υβριδικό USS Makin Island, του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού. Σημαντικό ρόλο στις υψηλές επιδόσεις του Francisco παίζει ο υδροδυναμικός σχεδιασμός καταμαράν του, καθώς και η χρήση ελαφρού κράματος αλουμινίου ναυπηγικής χρήσης.

O πρόεδρος της εταιρείας, Ρόμπερτ Κλίφορντ, ισχυρίζεται πως το σκάφος θα μπορεί να πιάσει ακόμα μεγαλύτερες ταχύτητες, εάν μειωθεί το βάρος του, καθώς στις δοκιμές το σκάφος ήταν πλήρως φορτωμένο με υγροποιημένο φυσικό αέριο, καθώς και ανταλλακτικά. Κατά την Incat, πρόκειται για το ταχύτερο, περιβαλλοντικά «καθαρό» και αποδοτικό φέρι υψηλών ταχυτήτων στον κόσμο.

Το προηγούμενο ταχύτερο σκάφος της Incat ήταν το Juan Patricio, που είχε κατασκευαστεί επίσης για λογαριασμό της Buquebus, το οποίο έπιανε τους 53,8 κόμβους και ανέλαβε καθήκοντα το 1996, παραμένοντας σε υπηρεσία μέχρι σήμερα. Το Francisco θα «βαφτίσει» η πρόεδρος της Αργεντινής, Κριστίνα Φερνάντες ντε Κίρσνερ.