Ήδη η Opel δέχεται προπαραγγελίες για το 2011 Ampera, το πρώτο Ευρωπαϊκό ηλεκτρικό αυτοκίνητο με δυνατότητα επέκτασης της αυτονομίας.

Η ηλεκτρική μετακίνηση είναι η καλύτερη λύση για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων και της εξάρτησης από το πετρέλαιο. Όμως, εάν θέλουμε τα ηλεκτρικά οχήματα να παρέχουν σημαντικό όφελος στο περιβάλλον και την κοινωνία, τότε θα πρέπει να προσελκύουν ένα μεγάλο αριθμό αγοραστών και όχι απλά τους κατοίκους των πόλεων.

Οι περισσότεροι οδηγοί εύκολα θα αποδεχτούν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο όπως το Ampera. Και αυτό επειδή πέρα από την ισχυρή μπαταρία ιόντων λιθίου 16 kWh, έχει ένα μοναδικό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που επεκτείνει την αυτονομία λειτουργίας του. Παρά το ότι προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα των προηγμένων ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας, όπως μηδενικές εκπομπές ρύπων και ζωηρές επιδόσεις, το καινοτόμο Ampera δεν υποφέρει από τα συνήθη μειονεκτήματα της περιορισμένης αυτονομίας ή της πολύωρης ακινητοποίησης λόγω επαναφόρτισης μιας μεγάλης μπαταρίας.

Έτσι το πεντάθυρο, τετραθέσιο Ampera είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη που επιτρέπει στους ιδιοκτήτες του να ταξιδεύουν οπουδήποτε, όποτε το επιθυμούν χωρίς να κινδυνεύουν να ακινητοποιηθούν από άδεια μπαταρία. Η συνιστώμενη τιμή λιανικής του κατασκευαστή σε όλη την Ευρώπη για το βασικό μοντέλο ξεκινά από 42.900 ευρώ (η τιμή έχει υπολογιστεί με ΦΠΑ 19% και δεν έχουν συμπεριληφθεί οι τοπικοί φόροι). Επειδή τα επίπεδα εξοπλισμού ποικίλουν ανάλογα με την αγορά, οι τιμές σε κάθε χώρα μπορεί να διαφέρουν.. Οι πωλήσεις ξεκινούν το τέταρτο τρίμηνο του 2011.

«Το Ampera ορίζει μία νέα κατηγορία e-mobility. Κανένα άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν προσφέρει τέτοια ελευθερία ατομικής μετακίνησης όπως το Opel Ampera» δήλωσε ο Alain Visser, Αντιπρόεδρος Πωλήσεων, Μάρκετινγκ & Aftersales στη Opel. «Δεν κάναμε κανένα συμβιβασμό. Το Ampera είναι ένα όμορφο αυτοκίνητο, απολαυστικό στην οδήγηση και με ανώτερο εξοπλισμό».

Αξιόπιστη μπαταρία δεν επηρεάζεται από κακές καιρικές συνθήκες

Το Ampera είναι ένα ηλεκτρικό όχημα που μπορεί να λειτουργήσει σε ποικίλες καιρικές συνθήκες. Παραμένει πάντα ηλεκτροκίνητο και μάλιστα σε όλες τις ταχύτητες. Για διαδρομές μέχρι 40 – 80 km, χρησιμοποιεί την ηλεκτρική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία ιόντων λιθίου 16- kWh. Όσο κινείται με ηλεκτρισμό από τη μπαταρία, το Ampera δεν καταναλώνει καύσιμο ούτε εκπέμπει ρύπους.

Ανεξάρτητες έρευνες έδειξαν ότι περίπου το 80% των Ευρωπαίων οδηγών διανύουν λιγότερα από 60 χιλιόμετρα την ημέρα, επομένως το Ampera μπορεί να καλύψει αυτές τις χιλιομετρικές απαιτήσεις. Όταν η ενέργεια της μπαταρίας του Ampera μειωθεί, μπορεί να επαναφορτιστεί σε τρεις ώρες περίπου μέσω τάσης 230V συνδέοντας το σύστημα φόρτισης του οχήματος σε μία στάνταρ πρίζα. Επειδή η μπαταρία επαναφορτίζεται γρήγορα, είναι πολύ πιθανό το να κινείται αποκλειστικά μέσω της μπαταρίας λιθίου.

Στις περιπτώσεις που το ταξίδι είναι μεγαλύτερο, ο βενζινοκινητήρας/γεννήτρια μπορεί να επεκτείνει τη συνολική αυτονομία πάνω από 500 χλμ. με γεμάτο ρεζερβουάρ. Με την τεχνολογία επέκτασης της αυτονομίας, το Ampera είναι κατάλληλο για ξέγνοιαστη καθημερινή χρήση από όλη την οικογένεια.

Για να μπορέσουν τα ηλεκτρικά οχήματα να ωφελήσουν σημαντικά το περιβάλλον,
θα πρέπει ο όγκος πωλήσεών τους να αυξηθεί σημαντικά. Ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το Ampera – με δυνατότητα επέκτασης της αυτονομίας – είναι ο ταχύτερος τρόπος για την επίτευξη αυτού του στόχου επειδή απαιτούν ελάχιστες προσαρμογές στην καθημερινότητα του πελάτη.

Ελκυστική σχεδίαση

Το Ampera φέρει το DNA της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της Opel – προεξέχουσα μάσκα, έντονο έμβλημα Opel και τολμηρούς προβολείς τύπου μπούμεραγκ. Κάθε στοιχείο του σχεδιάστηκε και αναλύθηκε για την απόδοσή του ώστε το Ampera να αναδειχτεί σε ένα από τα πιο αεροδυναμικά και ενεργειακά αποδοτικά οχήματα της αγοράς.

Στο εσωτερικό, το Ampera εντυπωσιάζει με τον πλούσιο εξοπλισμό που αρμόζει σε ένα τόσο επαναστατικό αυτοκίνητο. Από τα ηχεία Bose μέχρι τις οθόνες αφής, το μοντέλο αυτό προάγει τη μετακίνηση στον 21ο αιώνα.

ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ: Opel Ampera

Γενικά
Τύπος Οχήματος: 5-θυρο, προσθιοκίνητο hatchback
Πλαίσιο: Ηλεκτρικό όχημα με δυνατότητα επέκτασης αυτονομίας
Onderstel: Ανεξάρτητο με γόνατα McPherson μπροστά, ημιάκαμπτος πίσω άξονας, δισκόφρενα στους τέσσερις τροχούς, μέγιστη ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης, σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση
Χωρητικότητα καθισμάτων: τέσσερα

Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα (km/h): 161
Αυτονομία EV (km): 60 (κύκλος MVEG)
Συνολική αυτονομία (km) > 500

Διαστάσεις
Μεταξόνιο (mm): 2685
Μήκος (mm): 4404
Πλάτος (mm): 1798
Ύψος (mm): 1430
Χώρος Αποσκευών (L): 301

Σύστημα μπαταρίας
Τύπος: Ιόντων λιθίου
Ενέργεια (kWh) 16

Ηλεκτρική μονάδα κίνησης
Ισχύς (kW / hp): 111 / 150
Ροπή (Nm): 370

Εξωτερικό
Διάσταση ελαστικών και ζαντών: Ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης σε ζάντες 17-ιντσών από σφυρήλατο αλουμίνιο