Ζωτικής σημασίας ο ρόλος του νερού στoν ανθρώπινο οργανισμό

Ζωτικής σημασίας ο ρόλος του νερού στoν ανθρώπινο οργανισμό

Τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζει η επαρκής κατανάλωση νερού για τη διασφάλιση και την προάσπιση της υγείας του ανθρώπινου οργανισμού, επισημαίνει ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμφιαλώσεως Φυσικού Μεταλλικού Νερού (ΣΕΦΥΜΕΝ) με αφορμή την παγκόσμια ημέρα νερού στις 22 Μαρτίου.

Η παγκόσμια ημέρα νερού μας δίνει την ευκαιρία να προβληματιστούμε σχετικά με το ζωτικής σημασίας ρόλο που παίζει το νερό στην καθημερινή μας ζωή, αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο ΣΕΦΥΜΕΝ. Ο Σύνδεσμος στηρίζει την ειδική αυτή ημέρα και το μήνυμα για ένα καλύτερο συντονισμό της ενέργειας και του σχεδιασμού του νερού, ώστε να μειωθεί η αναποτελεσματικότητα και να μεγιστοποιηθεί η χρήση των υδάτινων πόρων.

«Χάρη στην ολοκληρωμένη διαχείριση των υπόγειων υδάτων και του δημόσιου-ιδιωτικού τομέα, οι παραγωγοί του φυσικού μεταλλικού νερού και του νερού πηγής, εξασφαλίζουν τον υψηλότερο βαθμό προστασίας και διαθεσιμότητας των πολύτιμων υδάτινων πόρων για τις μελλοντικές γενιές» αναφέρει σε σχετικές δηλώσεις του ο πρόεδρος του ΣΕΦΥΜΕΝ Κωνσταντίνος Κούτσας.

Ο Μπέρναρντ Προυβόστ (Bernard Pruvost), πρόεδρος της ομάδας εργασίας για το Περιβάλλον της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εμφιαλωμένων Νερών (EFBW) σε σχετικές δηλώσεις του αναφέρει ότι «Οι Ευρωπαίοι παραγωγοί εμφιαλωμένου νερού έχουν μια μακρά ιστορία στην προστασία των υδάτινων πηγών και εργάζονται διαρκώς με στόχο τη βελτίωση της διαδικασίας παραγωγής ενέργειας. Η βιομηχανία είναι πολύ περήφανη που έχει από τις χαμηλότερες αναλογίες χρήσης του νερού και προσπαθεί να μειώσει το ποσοστό αυτό ακόμη περισσότερο».

Ο ΣΕΦΥΜΕΝ το 2012 έλαβε μέρος στη δεύτερη συγκριτική αξιολόγηση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εμφιαλωμένων Νερών, με στόχο τη μέτρηση της αναλογίας χρήσης του νερού της ευρωπαϊκής βιομηχανίας εμφιαλωμένου νερού, η οποία επεσήμανε ότι οι ευρωπαίοι παραγωγοί κατόρθωσαν να αυξήσουν την αποδοτικότητά τους σε νερό κατά 10% στη διάρκεια των 4 ετών. Η μεγιστοποίηση της χρήσης των υδάτινων πόρων δεν είναι παρά μία μόνο πτυχή των προσπαθειών του κλάδου του εμφιαλωμένου νερού, με σεβασμό για την αειφόρο διαχείριση των πόρων: το αποτύπωμα άνθρακα στο εμφιαλωμένο νερό είναι επίσης ένα από τα χαμηλότερα όλων των τροφίμων και συσκευασμένων ποτών. Επιπλέον, ο κλάδος του εμφιαλωμένου νερού συνεχίζει να βελτιώνει την ενεργειακή αποδοτικότητά του χάρη στις καινοτομίες για ελαφρύτερη συσκευασία και την ενεργό ανάπτυξη μέσα σε χαμηλές εκπομπές των μεταφορών.

Πρόσφατα, ο ευρωπαϊκός εκπρόσωπος EFBW, ανακοίνωσε ότι έχει αναπτύξει κατευθυντήριες γραμμές για τη βιομηχανία εμφιαλωμένου νερού οι οποίες αποσκοπούν στην εναρμόνιση, μεταξύ άλλων, του τρόπου με τον οποίον οι εμφιαλωτές μετρούν τη χρήση του νερού και της ενέργειας, και του τρόπου με τον οποίον βελτιώνουν τις περιβαλλοντικές τους επιδόσεις καθ' όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του προϊόντος.

Το νερό μετά το οξυγόνο είναι το πιο σημαντικό στοιχείο για την ανθρώπινη ζωή

Σύμφωνα με στοιχεία που προέρχονται από την επιστημονική επιτροπή της EFBW (European Federation of Bottled Waters) και από το ΣΕΦΥΜΕΝ, το νερό είναι το κύριο συστατικό του σώματός μας καθώς το 60% του ανθρώπινου σώματος ενός ενήλικα αποτελείται από νερό.

Όσον αφορά στον ανθρώπινο οργανισμό, το νερό βοηθά στην μεταφορά, τη διάλυση και την απορρόφηση όλων των θρεπτικών συστατικών που λαμβάνουμε. Κάθε κύτταρο του ανθρώπινου σώματος χρειάζεται νερό για να λειτουργεί σωστά καθώς είναι αναγκαίο για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος, για την προστασία των αρθρώσεων και των οργάνων του σώματος και την καλύτερη πέψη των τροφών.

Σημαντικό επίσης είναι να αναφέρουμε ότι ακόμα πιο ευεργετική είναι η υγιεινή ενυδάτωση που επιτυγχάνεται με το φυσικό μεταλλικό νερό. Αυτό συμβαίνει καθώς τα χαρακτηριστικά των φυσικών μεταλλικών νερών (φυσική καθαρότητα και περιεκτικότητα σε μεταλλικά ιχνοστοιχεία όπως ασβέστιο, μαγνήσιο, κάλιο), είναι ικανά να προσδίδουν ιδιότητες ευνοϊκές για την υγεία, κάτω από συγκεκριμένα υδρογεωλογικά και μικροβιολογικά κριτήρια (οδηγία 2009/54/ΕΚ, Εφημερίδα Ε.Ε., ορισμός ΦΜΝ). Η πρόσληψη νερού προσφέρει έναν εξαιρετικό αριθμό ωφελειών. Μεταξύ άλλων, βοηθάει στην απώλεια βάρους, μας γεμίζει ενέργεια, διατηρεί το δέρμα λαμπερό, δυναμώνει τα οστά και βελτιώνει την εμφάνισή μας.

Το υγιές δέρμα αποτελείται από περίπου 70% νερό και η μείωση του αποθέματός του συνδέεται με τη διαδικασία της γήρανσης. Όταν δεν προσφέρουμε στο δέρμα μας την απαραίτητη υγρασία, χάνει τη φρεσκάδα και τη λάμψη του, είναι πιο ευαίσθητο, λιγότερο ελαστικό και αποκτά ρυτίδες εύκολα. Επιπλέον, η αρκετή πρόσληψη νερού καθημερινά, διατηρεί την ισορροπία στον οργανισμό μας, προκειμένου να αποβάλλουμε τις τοξίνες που παράγονται από αυτόν.

Παρόλα αυτά, οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι αρκετό νερό υπάρχει και στα τρόφιμα αλλά και σε όλα τα ροφήματα που καταναλώνουμε καθημερινά. Η απαιτούμενη ποσότητα μπορεί επίσης να εξασφαλιστεί από φρούτα και λαχανικά (όπως το καρπούζι, το αγγούρι που είναι από τις καλύτερες πηγές νερού), γεύματα όπως σούπες, δημητριακά και άλλα ροφήματα. Αν το σώμα σας δεν λαμβάνει αρκετή ποσότητα νερού, το δέρμα σας θα αισθανθεί τις επιπτώσεις περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο όργανο.

Η κατανάλωση 6 – 8 ποτηριών νερού καθημερινά βοηθάει στην ενυδάτωση του δέρματος. Η επαρκής ενυδάτωση του οργανισμού η οποία πραγματοποιείται τόσο από την κατανάλωση νερού όσο και από τα υγρά των τροφών αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τη διασφάλιση ενός σωστού μεταβολισμού.

Ο μεταβολισμός του σώματος, τείνει να πέφτει σε ρυθμούς αν δεν λαμβάνει σεβαστές ποσότητες νερού. Η πόση του βοηθά να αισθανόμαστε πλήρης, μειώνοντας την επιθυμία μας για φαγητό.

Κατά τη διάρκεια προσπάθειας για απώλεια βάρους, το νερό είναι απαραίτητο στον οργανισμό γιατί βοηθά στη λειτουργία της πέψης και στην απέκκριση από το παχύ έντερο των άχρηστων ουσιών. Ακόμη, τα άτομα που καταναλώνουν νερό λίγο πριν από τα γεύματά τους χάνουν ευκολότερα βάρος και μπορούν να διατηρήσουν το νέο τους βάρος.

Η ύπαρξη του νερού μπορεί να θεωρείται δεδομένη, πολλές φορές όμως ξεχνάμε την πραγματική αξία του και τη θετική του επίδραση στον οργανισμό μας. Αυτό που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι η ποσότητα νερού που θα καταναλώσουμε είναι προσωπική μας επιλογή, αρκεί να «ακούμε» τις ανάγκες του οργανισμού μας, με σκοπό να πιάσουμε το προσωπικό μας στόχο ενυδάτωσης.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο