ΣTHN παραγωγή ενός φορτηγού διανομής 12 τόνων εφοδιασμένου με ένα παράλληλο υβριδικό σύστημα θα προχωρήσει DAF πριν από το τέλος του έτους.

Το LF Hybrid είναι το αποτέλεσμα ενός μεγάλου κύκλου αξιολόγησης της νέας υβριδικής τεχνολογίας, όπου τα οχήματα έχουν δοκιμαστεί για δύο χρόνια στις πιο απαιτητικές χρήσεις, σε καθημερινή βάση, με πελάτες στη Μεγάλη Βρετανία και στην ηπειρωτική Ευρώπη. Η χρήση της υβριδικής τεχνολογίας μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και κατά συνέπεια των εκπομπών CO2 μεταξύ 10% και 20%, ανάλογα με την εφαρμογή.

Το DAF LF Hybrid χρησιμοποιεί μια παράλληλη διάταξη diesel/ηλεκτρικού κινητήρα, όπου το φορτηγό κινείται από τον πετρελαιοκινητήρα, τον ηλεκτρικό κινητήρα ή με συνδυασμό και των δύο. Το φορτηγό είναι εφοδιασμένο με έναν πετρελαιοκινητήρα 4,5 λίτρων FR της Paccar, που πληροί τις εξαιρετικά χαμηλές απαιτήσεις εκπομπών EEV χωρίς την προσθήκη φίλτρου κατακράτησης σωματιδίων. Στο LF Hybrid, ο κινητήρας αυτός αποδίδει μέγιστη ισχύ 118 kW/160 hp και είναι συνδεδεμένος με ένα αυτόματο εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων Eaton (Autoshift).

Eνας ηλεκτρικός κινητήρας έχει τοποθετηθεί μεταξύ του συμπλέκτη και του κιβωτίου ταχυτήτων, ο οποίος μπορεί να δώσει κίνηση, καθώς επίσης και να λειτουργήσει ως γεννήτρια. Η ενέργεια που απελευθερώνεται κατά την πέδηση αποθηκεύεται σε μπαταρίες λιθίου-ιόντων και επαναχρησιμοποιείται κατά την επιτάχυνση. Ανάλογα με τον βαθμό της φόρτισης μπαταριών λιθίου-ιόντων, ένας κεντρικός υπολογιστής καθορίζει πότε ο πετρελαιοκινητήρας παρέχει την κίνηση και πότε, καθώς και σε ποιο βαθμό, χρησιμοποιείται ο ηλεκτρικός κινητήρας.

Η συστοιχία μπαταριών για το υβριδικό σύστημα ζυγίζει γύρω στα 100 κιλά και αποτελείται από ενενήντα έξι κυψέλες των 3,4 Volt. Oταν αυτές οι μπαταρίες φορτιστούν πλήρως, το φορτηγό LF Hybrid μπορεί να ταξιδέψει περίπου δύο χιλιόμετρα ηλεκτρικά χωρίς να χρειάζεται χρήση του πετρελαιοκινητήρα. Στην πράξη, αυτό είναι αρκετό για οδήγηση μέσα και έξω από τις «πράσινες ζώνες» στα κέντρα των πόλεων. Σε αυτή την περίπτωση, ο πετρελαιοκινητήρας δουλεύει στο ρελαντί, ώστε να δώσει κίνηση σε διάφορα μέρη (όπως η αντλία του συστήματος διεύθυνσης και του συμπιεστή αέρα). Το LF Hybrid είναι εξοπλισμένο επίσης με ένα σύστημα start/stop.

Επιπρόσθετα της συστοιχίας μπαταριών, η υβριδική τεχνολογία της DAF αποτελείται από έναν μετασχηματιστή ρεύματος που μετατρέπει το εναλλασσόμενο ρεύμα που παρέχεται από τη γεννήτρια σε συνεχές ρεύμα για τις μπαταρίες. Επειδή η σειρά DAF LF είναι γνωστή για το χαμηλό απόβαρο, το 12 τόνων LF Hybrid προσφέρει ένα πολύ χρήσιμο ωφέλιμο φορτίο της τάξης των 7,5 τόνων.

Το πεδίο δοκιμών αποδεικνύει την αξιοπιστία:

Oπως είναι η συνήθης πρακτική της DAF, το πρόγραμμα εξέλιξης του LF Hybrid ολοκληρώθηκε με έναν πλήρη κύκλο δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες. Δέκα οχήματα χρησιμοποιήθηκαν για την απόκτηση πρακτικής εμπειρίας από πελάτες στη Μεγάλη Βρετανία και στην ηπειρωτική Ευρώπη για ένα ευρύ φάσμα μεταφορικού έργου και για μια περίοδο δύο ετών. Στο πεδίο δοκιμών το LF απέδειξε την αξιοπιστία της υβριδικής τεχνολογίας της DAF, αλλά επίσης –ανάλογα με την εφαρμογή– επιτεύχθηκε εξοικονόμηση στην κατανάλωση καυσίμου και κατά συνέπεια των εκπομπών CO2 σε ποσοστό μεταξύ 10% και 20%.

Eνα ακόμα πλεονέκτημα της υβριδικής τεχνολογίας είναι ότι αναλώσιμα μέρη, όπως τα τακάκια και ο δίσκος του συμπλέκτη, έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, επειδή στην πέδηση παρεμβάλλεται και ο ηλεκτροκινητήρας, μειώνοντας ακόμα περισσότερο την αδράνεια του βάρους του οχήματος.

Λειτουργική μίσθωση (operational lease):

Η DAF έχει αρχίσει να προμηθεύει το LF Hybrid στη Μεγάλη Βρετανία, στην Ολλανδία, στη Γερμανία, στη Γαλλία και στο Βέλγιο, χώρες όπου η έρευνα αγοράς έδειξε ότι υπάρχει το υψηλότερο ενδιαφέρον για υβριδικά οχήματα. Ανάλογα με την επιτυχία του LF Hybrid στις εν λόγω αγορές, η DAF θα αποφασίσει αν θα συμπεριλάβει το όχημα στην κανονική σειρά των προϊόντων της και σε άλλες χώρες.

Η υβριδική τεχνολογία θα αναπτυχθεί περαιτέρω κατά τα προσεχή έτη, ιδίως στον τομέα των μπαταριών. Για τον λόγο αυτό, το DAF LF Hybrid προσφέρεται βασικά μέσω της Paccar Financial με ένα πλήρες συμβόλαιο λειτουργικής μίσθωσης (operational lease), έτσι ώστε ο αντιπρόσωπος της DAF να μπορεί να εφαρμόσει τυχόν ενημερώσεις κατά τη διάρκεια ισχύος του συμβολαίου. Αυτό εξασφαλίζει ότι οι μεταφορείς θα έχουν πάντα τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα σε μία σταθερή τιμή ανά μήνα.

Πηγή: Express.gr