Κίνα: Ξέφρενη κούρσα προς τα φωτοβολταϊκά και την ηλεκτροκίνηση

Κίνα: Ξέφρενη κούρσα προς τα φωτοβολταϊκά και την ηλεκτροκίνηση

Σε παγκόσμιο ηγέτη της ηλιακής ενέργειας αναδεικνύεται η Κίνα που εγκατέστησε φωτοβολταϊκά συστήματα ισχύος 3,3 Γιγαβάτ το 2013 φτάνοντας συνολικά τα 23 Γιγαβάτ με αποτέλεσμα να απειλεί την πρωτοκαθεδρία της Γερμανίας των 36 ηλιακών Γιγαβάτ.

Αυτό είναι γνωστό. Αυτό που δεν είναι γνωστό είναι το γεγονός ότι ο αναδυόμενος ασιατικός γίγαντας που αντιμετωπίζει ένα εκρηκτικό πρόβλημα ατμοσφαιρικής ρύπανσης εξαιτίας του “βρώμικου” ενεργειακού μοντέλου που έχει ακολουθήσει όλα αυτά τα χρόνια στρέφεται πλέον στην ηλεκτροκίνηση για να “καθαρίσει” στο μέγιστο δυνατό βαθμό τον τομέα των μεταφορών.

—Κινεζική δυναμική στα φωτοβολταϊκά

Ενδεικτικό της αναπτυξιακής τροχιάς που ακολουθεί η Κίνα στην ηλιακή ενέργεια είναι ότι μόνο το 2013 εγκατέστησε όση ηλιακή ισχύ διαθέτει συνολική η Αυστραλία, δηλαδή 3,3 Γιγαβάτ, μία χώρα με πολύ υψηλά επίπεδα ηλιοφάνειας παγκοσμίως.

Επίσης, οι Κινέζοι είναι έτοιμοι να εκθρονίσουν τους Γερμανούς από την πρώτη θέση της συνολικής εγκατεστημένης ισχύος ως το 2015 με απώτερο στόχο τα 70 Γιγαβάτ ως το 2017.

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ομίλουHanergy, η Κίνα αύξησε τις φωτοβολταϊκές τις εγκαταστάσεις κατά 232 τοις εκατό από το 2012 ως το 2013. Στο ίδιο χρονικό διάστημα, ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία και η Ιταλία, εμφάνισαν πτώση έως και 50 τοις εκατό. Η Κίνα πλέον χρηματοδοτεί τη βιομηχανία ηλιακής ενέργειας με 23,5 δισεκατομμύρια δολάρια, ποσό ισοδύναμο με τις επενδύσεις από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες μαζί, αναφέρει η έκθεση. Το ποσό αυτό συνοδεύεται από επιδοτήσεις προς τους παραγωγούς που δεν μπορούν να ανταγωνιστούν οι ευρωπαϊκές οικονομίες.

Στους Κινέζους αποδίδεται άλλωστε η κατακόρυφη πτώση των τιμών του φωτοβολταϊκού εξοπλισμού τα τελευταία χρόνια, αλλά και οι συνταρακτικές ανακατατάξεις στο επιχειρηματικό πεδίο όπου μεγάλοι δυτικοί κατασκευαστές είδαν τα κέρδη και τα μερίδιά τους να συρρικνώνονται δραματικά.

Η στροφή προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και κυρίως στα φωτοβολταϊκά αποδίδεται στα πολύ υψηλά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης στη χώρα.

—Ηλεκτροκίνηση

Σύμφωνα με πηγές του πρακτορείου Bloomberg, η κινεζική κυβέρνηση σκοπεύει να επενδύσει πάνω από 16 δισεκατομμύρια δολάρια στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων και υποστηρικτικών υποδομών, όπως είναι οι σταθμοί φόρτισης.

Αναλυτές εκτιμούν ότι εφόσον η πληροφορία επιβεβαιωθεί -πράγμα πολύ πιθανό δεδομένων των πόρων της Κίνας, της διάθεσης που επιδεικνύει για την είσοδό της σε νέους κλάδους και (θα το επαναλάβουμε) του προβλήματος ατμοσφαιρικής ρύπανσης που αντιμετωπίζει- η Κίνα μπορεί να πρωταγωνιστήσει στην ανάπτυξη ενός νέου κλάδου που έχει ανάγκη από υποστήριξη, δηλαδή πωλήσεις, για να ορθοποδήσει.

Με άλλα λόγια περισσότερες πωλήσεις σημαίνει ανάγκη για υποδομές, υποδομές σημαίνει διείσδυση των προϊόντος και διείσδυση του προϊόντος σημαίνει οικονομίες κλίμακας στην παραγωγή και άρα χαμηλότερες τιμές και επιπρόσθετη δυναμική.

Η ανάπτυξη της ηλιακής ενέργειας παράλληλα με την ηλεκτροκίνηση θα δώσει πραγματική ανάσα στους Κινέζους (καθότι η ηλεκτροκίνηση είναι όσο καθαρή είναι το ρεύμα που την τροφοδοτεί).

Τους κατοίκους μιας χώρας που εξαιτίας της ρύπανσης, όπως αυτή απεικονίζεται στον παρακάτω χάρτη, έχουν φτάσει στο σημείο να αμφισβητήσουν το ίδιο το πανίσχυρο κομμουνιστικό κόμμα που κυβερνά τη χώρα επί δεκαετίες.

Πηγή: www.econews.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο