Στις «πράσινες» τεχνολογίες έχουν στραφεί για τα καλά οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με τα πρώτα σημάδια από τη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης.

Η Honda σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή των ηλεκτρικών της μοντέλων στην Κίνα το 2012, σε συνεργασία με την Guangzhou Automobile Group Co, ενώ Toyota και Ford εντείνουν τις επενδύσεις τους σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μοντέλα χαμηλών εκπομπών, προκειμένου να συμμορφωθούν με τα διεθνή κριτήρια.

Η Honda φιλοδοξεί να γίνει η πρώτη εταιρεία που θα διαθέσει αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στην κινεζική αγορά, όπου οι πωλήσεις «οικολογικών» οχημάτων εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε εκατοντάδες χιλιάδες «κομμάτια».

Παράλληλα, η Dongfeng Motor Group, δεύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Κίνα σχεδιάζει τη διάθεση των πρώτων της ηλεκτρικών οχημάτων το 2012, με στόχο πωλήσεις της τάξης των 12.000 μονάδων.

Επίσης, η Ford θα εισάγει δοκιμαστικά στην Κίνα ένα στόλο ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως το τέλος του έτους, μεταξύ των οποίων και το υβριδικό Fusion, ενώ η Toyota σχεδιάζει την παραγωγή «πράσινων» αυτοκινήτων και ανταλλακτικών στη χώρα.

Την ίδια στιγμή που οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες εισέρχονται δυναμικά στην κινεζική αγορά, δεν λείπουν τα ερωτηματικά σχετικά με την εμμονή της χώρας να στηρίζει την ηλεκτροπαραγωγή της στον άνθρακα, την υποδοχή του καταναλωτικού κοινού στην οικολογική αυτοκίνηση, αλλά και τα σχέδια του Πεκίνου για την αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων.