Αμερικανική ικανοποίηση για την στήριξη της κυβέρνησης στον αγωγό ΤΑΡ

Αμερικανική ικανοποίηση για την στήριξη της κυβέρνησης στον αγωγό ΤΑΡ

Την ικανοποίησή της για τη στήριξη της ελληνικής κυβέρνησης στον αγωγό ΤΑΡ εξέφρασε η βοηθός γραμματέας του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για θέματα ενεργειακής διπλωματίας, Ρούμπιν Ντάμπιγκαν, μιλώντας στο ενεργειακό forum που πραγματοποιείται στην Αθήνα.

Αυτρό εξέφρασε, αναφερόμενη στην ομιλία του υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Παναγιώτη Λαφαζάνη, στο ίδιο συνέδριο, ενώ υπογράμμισε τη σημασία να περάσει μη ρωσικό φυσικό αέριο από το νότιο διάδρομο. Επεσήμανε ωστόσο την ανάγκη να υπάρξει επαρκής χρηματοδότηση των έργων που απαιτούνται στην περιοχή προκειμένου να διασφαλιστεί η ενεργειακή ασφάλεια καθώς και να μην αποσπάται η προσοχή σε έργα που απέχουν πολλά χρόνια ή δεν είναι απαραίτητα εφικτά, κατηγορία στην οποία περιέλαβε τον αγωγό Turkish Stream που θα μεταφέρει ρωσικό φυσικό αέριο.

«Υπάρχουν σημεία στα οποία συμφωνούμε και άλλα που διαφωνούμε με την ελληνική κυβέρνηση», ανέφερε μεταξύ άλλων εξηγώντας ότι συμφωνούμε, ότι η ενεργειακή πολιτική επηρεάζει την πρόοδο και την ευημερία και ότι πρέπει να διασφαλίζουμε ότι όλοι έχουν πρόσβαση σε φθηνή ενέργεια γιατί αυτό είναι κρίσιμο για την οικονομική ανάπτυξη. Επίσης, η ενεργειακή πολιτική είναι κρίσιμη για τους κλιματικούς στόχους και πρέπει να αποτελεί αφετηρία συνεργασίας.

Η κυρία Ντάμπιγκαν χρησιμοποίησε τα παραδείγματα της Ουκρανίας και των χωρών της Βαλτικής για να αναδείξει τη σημασία της διαφοροποίησης των πηγών ενεργειακού εφοδιασμού.

Μανιάτης: Να προχωρήσει ο διαγωνισμός σε Ιόνιο και Κρήτη

Ο πρώην υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γιάννης Μανιάτης σημείωσε την ανάγκη να προχωρήσει χωρίς καθυστερήσεις και προσκόμματα ο διαγωνισμός για την παραχώρηση των 20 θαλάσσιων περιοχών σε Ιόνιο και νότια της Κρήτης για έρευνες υδρογονανθράκων.

Τέλος ο πρώην υφυπουργός Μάκης Παπαγεωργίου σημείωσε ότι η «δημιουργική ασάφεια» δεν έχει θέση στην ενεργειακή πολιτική και πρόσθεσε ότι η υπάρχουσα συμφωνία προβλέπει δυνατότητα συμμετοχής του ελληνικού Δημοσίου στον ΤΑΡ με ποσοστό 5% από το 2020.

 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο