Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε σήμερα σε ψηφοφορία στο Στρασβούργο σχέδιο οδηγίας για τη διαμόρφωση ευρωπαϊκού πλαισίου για τη καταβολή τέλους για τη ρύπανση που προκαλούν τα βαρέα φορτηγά οχήματα. Η λεγόμενη «ευρωβινιέτα» ρυθμίζει τα διαφορετικά οδικά τέλη στις χώρες της Ε.Ε. και δίνει τη δυνατότητα χρέωσης τελών όχι μόνο για την κατασκευή οδικών υποδομών, αλλά και για την αντιστάθμιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της ηχορύπανσης.

Σε παρέμβασή του στη συζήτηση επί του θέματος στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Σπύρος Δανέλλης στήριξε το μέτρο, δηλώνοντας πως «πρόκειται για ένα σύγχρονο και ευέλικτο πλαίσιο εφαρμογής της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει», αφού θα προστατεύει το περιβάλλον αποτρέποντας τη χρήση παλαιών και βρόμικων φορτηγών και θα παρέχει ένα εργαλείο μετριασμού της συμφόρησης στις εθνικές αρτηρίες».

 Ο έλληνας ευρωβουλευτής υπογράμμισε πως «αυτό που θα κάμψει τις όποιες αντιρρήσεις υπάρχουν και θα αποτελέσει προυπόθεση της αποτελεσματικότητας της ευρωβινιέτας, είναι αφενός η πιστή και διαφανής εφαρμογή της οδηγίας στο σύνολο των κρατών μελών και αφετέρου η διοχέτευση του συνόλου των εσόδων ως ανταποδοτικού πόρου στις υποδομές των μεταφορών και όχι στο να κλείσουν μαύρες τρύπες.»

 Το κείμενο της οδηγίας της ευρωβινιέτας αναμένεται να λάβει την τελική έγκριση των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων μέσα στους επόμενους μήνες. Θα εφαρμοστεί σε εθελοντικό πλαίσιο από τα κράτη μέλη της Ε.Ε., τα οποία καλούνται από το ευρωκοινοβούλιο να χρησιμοποιήσουν τα έσοδα για τη βελτίωση των υποδομών και των διευρωπαϊκών δικτύων.