Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, οι παραγωγοί βιοκαυσίμων και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμφώνησαν στην παραγωγή δύο εκατομμυρίων τόνων βιοκαυσίμων για τις αερομεταφορές ως το 2020, τη στιγμή που φουντώνει ο διάλογος σχετικά με τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές προεκτάσεις της χρήσης τους. Οι αεροπορικές εταιρείες εμφανίζονται πρόθυμες να χρησιμοποιήσουν βιοκαύσιμα ως μέσο περιορισμού των εκπομπών αερίων που συνεπάγεται η κατανάλωση συμβατικών καυσίμων, όταν μάλιστα θα ενταχθούν στο Σύστημα Εμπορίας Ρύπων από την 1η Ιανουαρίου του 2012.

Από την άλλη πλευρά, εκδηλώνονται αντιρρήσεις για τον “ηθικό” χαρακτήρα των βιοκαυσίμων, καθώς η καλλιέργειά τους (όπως του φοινικελαίου) υποκαθιστά εκείνη τροφίμων απαραίτητων για την επιβίωση εκατομμυρίων ανθρώπων στον αναπτυσσόμενο, και όχι μόνο, κόσμο.

Πρόσφατη αναφορά δέκα διεθνών οργανισμών, μεταξύ των οποίων η Παγκόσμια Τράπεζα και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου, καλεί τις κυβερνήσεις να άρουν τις πολιτικές υποστήριξης των βιοκαυσίμων διότι προκαλείται άνοδος στις παγκόσμιες τιμές των τροφίμων.

Εντωμεταξύ, αναζητούνται νέες πηγές παραγωγής βιοκαυσίμων, ώστε να μην επηρεάζονται οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις.

Η British Airways χρηματοδοτεί την έρευνα για παραγωγή βιοκαυσίμων από απορρίμματα και ευελπιστεί να προμηθεύσει το στόλο της με αυτό το καύσιμο από το 2015.

Τέλος, η Sapphire Energy την οποία υποστηρίζει ο Bill Gates επιχειρεί να παράξει βιοκαύσιμα από φύκη, τα οποία δεν απαιτούν ούτε πόσιμο νερό ούτε καλλιεργήσιμη γη.

















Πηγή: econews.gr