Ένα μεγάλο έργο που θα δώσει πνοή πρωτίστως στην αγροτική ανάπτυξη της Κορινθίας και το μεγαλύτερο αρδευτικό έργο στην Πελοπόννησο, το φράγμα του Ασωπού, πήρε σάρκα και οστά και πλέον βρίσκεται σε εξέλιξη τις τελευταίες εβδομάδες. Η καταβολή των αποζημιώσεων και η διασφάλιση του συνόλου των πιστώσεων για τις απαλλοτριώσεις πραγματοποιήθηκε και τα χρήματα μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ πιστώθηκαν στους λογαριασμούς των δικαιούχων, ανοίγοντας το δρόμο για την έναρξη των εργασιών στον πυρήνα του έργου.

Συνολικά, αυτό το διάστημα καταβάλλονται από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για αποζημιώσεις απαλλοτριώσεων 1,4 εκατομμύρια ευρώ και ως το τέλος του έτους έχουν διασφαλιστεί και θα καταβληθούν στους δικαιούχους άλλα 5,5 εκατ. ευρώ.

Το συνολικό κόστος του έργου θα αγγίξει τα 31,5 εκατομμύρια ευρώ και ο συνολικός χρόνος ολοκλήρωσης είναι 36 μήνες, ενώ δημιουργούνται 215 νέες θέσεις εργασίας.

«Το όνειρο δεκαετιών και οι προσπάθειες για ουσιαστική ανάπτυξη της Κορινθίας γίνονται πραγματικότητα» δήλωσε στον τοπικό Τύπο ο αντιπεριφερειάρχης Κορινθίας Γιώργος Δέδες, επισημαίνοντας ότι με την ολοκλήρωση του φράγματος Ασωπού θα αρδευτούν οι καλλιέργειες στο σύνολο σχεδόν της ανατολικής Κορινθίας. Πρόσθεσε δε πως δίνεται η δυνατότητα για περαιτέρω αξιοποίηση του έργου, με χρησιμοποίηση του νερού για ύδρευση, αλλά και για ανάπτυξη του φυσιολατρικού τουρισμού, τονίζοντας πως το φράγμα του Ασωπού ανοίγει νέες αναπτυξιακές προοπτικές και μπορεί και πρέπει να αποτελέσει πνεύμονα ανάπτυξης για ολόκληρη την Κορινθία.

Το έργο κατασκευάζεται από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και τη σύμβαση είχε υπογράψει πριν από ένα χρόνο η πρώην υπουργός Κατερίνα Μπατζελή.

Βασικό ρόλο στην διασφάλιση της ένταξης του έργου στο πρόγραμμα "Αλέξανδρος Μπαλτατζής", στη χρηματοδότησή του και στην προώθησή του μέχρι την έναρξη των εργασιών έπαιξε και ο υπουργός Άμυνας και βουλευτής Κορινθίας Πάνος Μπεγλίτης. Επιπλέον, ο Κορίνθιος υπουργός έχει δώσει εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΓΕΣ να εξετάσουν θετικά το αίτημα της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας για την αποστολή ειδικής γέφυρας του Μηχανικού, ώστε να βοηθήσει στο πρώτο στάδιο των εργασιών.