Ο υπουργός Περιβάλλοντος Γ. Παπακωνσταντίνου αναφέρθηκε χθες σε συνέντευξη Τύπου, τόσο για το θέμα των αυθαιρέτων και την απελευθέρωση των αδειών ταξί, ενώ επανέφερε στο τραπέζι και το θέμα της απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Όπως ανέφερε μάλιστα χαρακτηριστικά ο Υπουργός, «θα επανεξετάσουμε το θέμα της πετρελαιοκίνησης για την εξυπηρέτηση των πολιτών και τη μείωση του μεταφορικού κόστους επιχειρήσεων και καταναλωτών. Οι σύγχρονες τεχνολογίες πετρελαιοκίνησης έχουν οδηγήσει όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες σε αυτή την κατεύθυνση».

Το σχετικό νομοσχέδιο που θα άρει την απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης εξετάζεται από ειδικό κλιμάκιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και αναμένεται να ανακοινωθεί μέχρι και τα τέλη Αυγούστου.

Η άρση της απαγόρευσης θα ενεργοποιήσει τη ζήτηση στην αγορά αυτοκινήτου, ιδιαίτερα σήμερα που η τιμή της βενζίνης βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και η χρήση πετρελαίου μειώνει τις δαπάνες κίνησης των νοικοκυριών.

Σημειώνεται ότι η απαγόρευση της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων, ιδιωτικών, επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών ως 3,5 τόνους ισχύει για τις περιφέρειες Αθηνών και Θεσσαλονίκης, εδώ και 25 χρόνια.

Η Ελλάδα είναι η μοναδική ευρωπαϊκή χώρα που δεν επιτρέπει την πετρελαιοκίνηση - τουλάχιστον στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της - την ίδια στιγμή που στην Ευρωπαϊκή Ενωση τα καινούρια πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που πωλούνται είναι περισσότερα από τα βενζινοκίνητα.

Ενας από τους βασικότερους λόγους για άρση, λένε οι υποστηρικτές της πετρελαιοκίνησης, αφορά το γεγονός πως στην οδηγία εκπομπών ρύπων Euro 5 υπάρχει σαφής προσδιορισμός από την Ε.Ε. βάσει του οποίου οι ρύποι είναι κοινοί (πολύ χαμηλοί) για τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Οι βενζινοκινητήρες ρυπαίνουν το ίδιο, και μάλιστα οι κινητήρες πετρελαίου τελευταίας γενιάς είναι πολύ πιο «καθαροί» από τους αντίστοιχους βενζίνης.

Η συγκεκριμένη πρόταση όμως εγείρει πολλές αντιρρήσεις από τη μεριά των οικολόγων και περιβαλλοντικών οργανώσεων. Θεωρούν την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης καταστροφική ενώ τα αποτελέσματα της θα έχουν σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον. Κρούουν τέλος τον κώδωνα κινδύνου και για τη δημόσια υγεία, αφού η πετρελαιοκίνηση συνδέεται άμεσα με την έκλυση μικροσωματιδίων πετρελαϊκής προέλευσης που ευθύνονται για πρόωρους θανάτους, καρδιοαναπνευστικά προβλήματα, καρκίνο και άλλα προβλήματα υγείας.

 















Πηγή: econews.gr