Έρευνα της Greenpeace φέρνει στο φως στοιχεία σύμφωνα με τα οποία, κινεζική εταιρεία προμηθευτών των Nike, Adidas, Puma και άλλων διεθνών ονομάτων ένδυσης και υπόδησης, μολύνει τον υδροφόρο ορίζοντα της χώρας με χημικά που προσβάλλουν τις ανθρώπινες ορμόνες. Σαν αποτέλεσμα, προβάλλονται ερωτήματα που αφορούν στην ευθύνη που φέρουν οι γνωστές φίρμες για τις συνεργασίες τους και την περιβαλλοντική τους συνείδηση και συμπεριφορά.

Επιπλέον κατονομάζονται και άλλες εταιρείες ρουχισμού – οι Lacoste και H&M ανάμεσά τους- με εργοστάσια στην Κίνα, παρόλο που εκείνες υποστηρίζουν πως το περιβαλλοντικό ζήτημα βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων τους και σε καμία περίπτωση δεν προσβάλλουν τον φυσικό πλούτο της χώρας.

Η έρευνα διεξήχθη έπειτα από σκάνδαλα γύρω από κινεζικές φίρμες που παρέχουν υλικά σε πολυεθνικούς ομίλους της παγκόσμιας μόδας. Κινέζοι ακτιβιστές μιλούν για υποκρισία της Δύσης που υπόσχεται φιλικά προς το περιβάλλον καταναλωτικά είδη ακόμα κι αν στην χώρα προέλευσής τους όλα αντιβαίνουν τους κανόνες για ανθρώπινη και περιβαλλοντική υγεία.

Τα χημικά που ανιχνεύθηκαν, αν και σε μικρές ακόμα ποσότητες, έχουν ήδη προσβάλλει το νερό και τα ψάρια πολλών ποταμών με φόβο να κάνουν περαιτέρω κακό στην φυσική αλυσίδα αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα. Μολονότι οι συγκεκριμένες ουσίες δεν έχουν απαγορευθεί –μέχρι σήμερα- στην Κίνα, η Ευρώπη τις έχει εντάξει στην μαύρη λίστα προ πολλού.

Η εταιρεία Youngor που είναι και η μεγαλύτερη εξαγωγέας υλικών της Κίνας καυχιέται για την ανεπτυγμένη τεχνολογία με την οποία δουλεύει σε ό,τι έχει να κάνει με βαφές και ράψιμο των υφασμάτων, ενώ η χώρα, παραμένει η πρώτη σε εξαγωγές παγκοσμίως, από το 1995.

Πολλές εταιρείες του εξωτερικού υποστηρίζουν ότι η δράση και πίεση των ακτιβιστών –εναντίον τους- τους θέτει εκτός ανταγωνισμού ή τον υποβιβάζει με αποτέλεσμα να βλέπουν σημαντική μείωση των κερδών τους και ταυτόχρονη αύξηση των λειτουργικών τους δαπανών. Στον αντίλογο οι ακτιβιστές που λένε ότι όσες εταιρείες είναι γνωστές και αγαπητές σε διεθνές επίπεδο έχουν την ευκαιρία και πρέπει να δίνουν το καλό παράδειγμα στους καταναλωτές.






















Πηγή: The Guardian/protothema.gr
TAGS