Με βιοκαύσιμο από τα τηγανέλαια των εστιατορίων θα κινείται από τον ερχόμενο Απρίλιο το απορριμματοφόρο του κεντρικού Δήμου της Θεσσαλονίκης. Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, αυτή τη στιγμή η ερευνητική ομάδα του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) που ανέπτυξε την τεχνολογία για την δημιουργία του συγκεκριμένου καυσίμου, ασχολείται με την παραγωγή μιας επαρκούς ποσότητάς του, δύο τόνων περίπου, που θα εξασφαλίσει την κυκλοφορία του απορριμματοφόρου για τέσσερις περίπου μήνες, ανάλογα πάντα και με τη χρήση του οχήματος.

Εν μέσω οικονομικής κρίσης, τα οφέλη ενός οικονομικού καυσίμου που αντικαθιστά με μεγάλη επιτυχία το ντίζελ είναι προφανή ενώ η υψηλή ποιότητα του βιοκαυσίμου από τηγανέλαια είναι αποτέλεσμα της μεγαλύτερης θερμογόνου δύναμής του και του αριθμού κετανίων που το χαρακτηρίζουν. «Είναι ιδιότητες του καυσίμου που συμβάλλουν στην εξοικονόμησή του και την καλύτερη καύση στον κινητήρα» εξηγεί στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η εκπρόσωπος της ερευνητικής ομάδας του ΕΚΕΤΑ, Στέλλα Μπεζεργιάννη.

Διευκρινίζει, εξάλλου, ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιοδήποτε όχημα κινείται με ντίζελ, όπως τα ταξί, τα φορτηγά, τα λεωφορεία και τα τρακτέρ. «Δεν προσαρμόζεται το όχημα στο καύσιμο. Αντίθετα το καύσιμο παρασκευάζεται με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι κατάλληλο να αντικαταστήσει το ντίζελ στα συμβατικά οχήματα. Έτσι θα γίνει και στην περίπτωση του απορριμματοφόρου του Δήμου Θεσσαλονίκης στο οποίο θα δοκιμαστεί πιλοτικά» προσθέτει.

Από εκεί και πέρα η νέα τεχνολογία μπορεί να προσελκύσει επιχειρηματικό ενδιαφέρον με τα οικονομικά οφέλη που επιφυλάσσει για την κυκλοφορία των οχημάτων που θα τροφοδοτεί.

Προς το παρόν, η ερευνητική ομάδα του ΕΚΕΤΑ, που βραβεύτηκε σε διαγωνισμό καινοτομίας του ΣΕΒ και της Eurobank και υλοποιεί μια προσπάθεια που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Life+ (www.biofuels2g.gr), συνεχίζει την παραγωγή του βιοντίζελ από τηγανέλαια που συγκεντρώνονται στα καταστήματα της πόλης και μεταφέρονται από το τμήμα ανακύκλωσης του Δήμου στο Κέντρο.