Τη διατήρηση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων ΙΧ αυτοκινήτων στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη προτείνει η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής αν και αναγνωρίζει ότι η τεχνολογία των πετρελαιοκινητήρων έχει βελτιωθεί σημαντικά τη τελευταία 15ετία. Ειδικότερα η Επιτροπή θεωρεί ότι δεν καλύπτονται πέντε βασικές προϋποθέσεις για την άρση της απαγόρευσης: 1) Να αυξηθεί το ποσοστό χρήσης των ΜΜΜ από τους κατοίκους με ανάλογη μείωση της χρήσης των ΙΧ οχημάτων. 2) Να μειωθούν τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε ότι αφορά στα αιωρούμενα σωματίδια και τα οξείδια του αζώτου. 3) Να διαμορφωθούν σε χαμηλότερα επίπεδα οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου από τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ οχήματα σε σύγκριση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα. 4) Να οργανωθεί σωστά η υποδομή ελέγχου της ποιότητας των καυσίμων και της περιβαλλοντικής λειτουργίας των κινητήρων. 5) Να αντιμετωπισθεί η νοθεία στα καύσιμα με συστηματικούς ελέγχους σε όλους τους κρίκους της αντίστοιχης αλυσίδας (διυλιστήρια, εταιρίες εμπορίας, βυτιοφόρα, πρατήρια).

Η Επιτροπή Περιβάλλοντος προτείνει την ετήσια επανεξέταση του θέματος ως προς το αν καλύπτονται οι προϋποθέσεις, με πρώτη ημερομηνία επανεξέτασης το Σεπτέμβριο 2012. Παράλληλα καλεί τα συναρμόδια Υπουργεία να δρομολογήσουν όλα τα αναγκαία μέτρα για τη βελτίωση της ποιότητας των καυσίμων και για την έγκαιρη οργάνωση του συστήματος ελέγχου των πετρελαιοκίνητων ΙΧ οχημάτων, τόσο των καινούργιων όσο και κυρίως των μεταχειρισμένων και θέτει το θέμα της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων ΙΧ οχημάτων στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, τα οποία ανήκουν σε μόνιμους κατοίκους των εν λόγω πόλεων πλην όμως είναι αδειοδοτημένα σε γειτονικούς νομούς.

Τέλος η Επιτροπή υποστηρίζει την ανανέωση του στόλου των βαρέων φορτηγών, λεωφορείων κάθε είδους, στρατιωτικών οχημάτων, ασθενοφόρων και ταξί και θεωρεί θετική την έναρξη συζήτησης για τα χαρακτηριστικά του νέου δακτυλίου που θα εφαρμοσθεί στην Αθήνα και δεσμεύεται να καταθέσει σχετικές προτάσεις.