Ακόμη και επιβολή αστικών διοδίων σε όσα ΙΧ αλλά και μέσα μεταφοράς επιβαρύνουν το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής σε συγκεκριμένες περιοχές της Αττικής προτείνει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, σχολιάζοντας το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας. Όπως σημειώνει τα έσοδα αυτά δεν πρέπει να καλύπτουν κρατικά ελλείμματα αλλά να χρηματοδοτούν το ίδιο το συγκοινωνιακό σύστημα. 

Ο ΣΕΣ χαρακτηρίζει το νέο ρυθμιστικό αντιαναπτυξιακό, ατελές και ατεκμηρίωτο, εντοπίζει σοβαρές ελλείψεις στις προτάσεις για τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς και επαναφέρει στο προσκήνιο τους σχεδιασμούς για τους οδικούς δακτυλίους, προτάσσοντας έργα όπως η επέκταση της Αττικής Οδού στο τμήμα Σταυρού-Ραφήνας, η οδική σύνδεση των τεσσάρων λιμανιών της Αττικής (Πειραιάς, Ραφήνα, Λαύριο, Ελευσίνα), η σύνδεση του κέντρου με την Περιφερειακή του Υμηττού μέσω παράκαμψης της Καισαριανής καθώς και άξονες για την μελλοντική ανάπτυξη των περιοχών της Ανατολικής και Βόρειας Αττικής. Η μη πρόβλεψη των οδικών αυτών δακτυλίων θεωρείται ότι θα έχει ως αποτέλεσμα την ανεξέλεγκτη οικιστική ανάπτυξη που προηγείται των συγκοινωνιακών υποδομών.

Ο Σύλλογος των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων θεωρεί «μαξιμαλιστική» και ακριβή λύση την επιμονή του ρυθμιστικού στον προαστιακό σιδηρόδρομο και στο «χαμηλής χωρητικότητας και υψηλών ελλειμμάτων τραμ». 

Ταυτόχρονα επισημαίνει ότι η εμμονή σε μέσα φιλικά προς το περιβάλλον (ποδήλατο, ΜΜΜ) «χωρίς να περιλαμβάνεται μια αξιόπιστη λύση για την τεράστια ζήτηση αστικών και περιαστικών μετακινήσεων» αποτελούν ελλείψεις που διαχρονικά καθιστούν ανεφάρμοστα τα ρυθμιστικά σχέδια της Αθήνας. 

Ένα επιπλέον στοιχείο που κριτικάρουν οι συγκοινωνιολόγοι είναι ο χρονικός ορίζοντας του ρυθμιστικού. Όπως αναφέρουν ο στόχος που θέτει για το 2021 δεν ενδείκνυται και είναι ανεπαρκής, προτείνοντας με βάση προηγούμενες εμπειρίες σαν ελάχιστο χρόνο την 15ετία, ενώ επισημαίνουν ότι θα ήταν ορθότερο η περίοδος να καθοριστεί σε 20 έως 25 χρόνια.





πηγή: protothema.gr