Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) εξέφρασε σήμερα την απογοήτευσή της για την έναρξη της ισχύος του ευρωπαϊκού νόμου που υποχρεώνει τις αεροπορικές εταιρείες να αγοράζουν μέρος από τις εκπομπές ρύπων των αεροσκαφών τους που αναχωρούν ή κατευθύνονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση. "Είναι απογοητευτικό", δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Κρις Γκόουτερ, εκπρόσωπος της ΙΑΤΑ.

"Η θέση μας δεν έχει αλλάξει. Ο μόνος τρόπος για την επίλυση" του θέματος "είναι να γίνει διαπραγμάτευση στους κόλπους του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO)", πρόσθεσε.

"Θέλουμε μια συνολική λύση στο πρόβλημα αυτό, όχι μια περιφερειακή λύση", τόνισε.

Με αυτό το φόρο που επιβλήθηκε την 1η Ιανουαρίου, οι Ευρωπαίοι θέλουν να αναγκάσουν όλες τις αεροπορικές εταιρείες, ανεξάρτητα από το σε ποια χώρα εδρεύουν και το εάν είναι κρατικές ή ιδιωτικές, να αγοράσουν το ισοδύναμο του 15% των εκπομπών CO2 τους, δηλαδή 32 εκατομμύρια τόνους, για την καταπολέμηση της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Με οκτώ ευρώ ανά τόνο CO2, το μέτρο θα πρέπει να αποφέρει 256 εκατομμύρια ευρώ το 2012, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Το Πεκίνο ανακοίνωσε σήμερα ότι δεν θα συνεργαστεί με την ΕΕ για την επιβολή αυτού του φόρου.

"Δεν εκπλαγήκαμε" από την απόφαση της Κίνας, δήλωσε ο Γκόουτερ, με το επιχείρημα ότι και άλλες χώρες συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ινδίας είχαν επίσης εκφράσει τις επιφυλάξεις τους για το ευρωπαϊκό σύστημα.