Απόλυτη επιτυχία είχε η εξάμηνη δοκιμαστική περίοδος χρήσης βιοκαυσίμων σε τακτικές πτήσεις της Lufthansa. Παρόλα αυτά όμως η αεροπορική εταιρία θα συνεχίσει προς το παρόν με τη χρήση της κανονικής κηροζίνης.
Συνολικά, 1.187 πτήσεις με βιοκηροζίνη πραγματοποιήθηκαν μεταξύ Αμβούργου και Φρανκφούρτης από τον περασμένο Ιούλιο. Αποκορύφωμα της δοκιμαστικής περιόδου ήταν η χθεσινή πτήση ενός Μπόινγκ 747 από τη Φρανκφούρτη με προορισμό την Ουάσιγκτον.

Σύμφωνα με υπολογισμούς, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειώθηκαν το διάστημα αυτό κατά 1.500 τόνους. Μόνον στην πτήση προς την Ουάσιγκτον, οι εκπομπές των ρύπων μειώθηκαν κατά 38 τόνους.

Η δοκιμαστική περίοδος ήταν απόλυτα επιτυχής. «Το βιοκαύσιμο απέδειξε στην πράξη την καταλληλότητά του», δήλωσε ο Γιοάχιμ Μπούζε, επικεφαλής του προγράμματος της Lufthansa.

Λιγοστά τα αποθέματα

Παρόλα αυτά όμως η αεροπορική εταιρία θα συνεχίσει καταρχήν με την χρήση της κανονικής κηροζίνης. Ο λόγος; Προς το παρόν δεν υπάρχουν επαρκή αποθέματα βιοκηροζίνης καθώς ο κλάδος κάνει τα πρώτα του βήματα και οι ειδικές εγκαταστάσεις που απαιτούνται για την παρασκευή του καυσίμου είναι προς το παρόν ελάχιστες. Ας σημειωθεί ότι η παρασκευή βιοκηροζίνης δεν μπορεί να γίνει σε εγκαταστάσεις παρασκευής βιοντίζελ.

Περιβαλλοντικές οργανώσεις πάντως επικρίνουν τη χρήση βιοκαυσίμων στις αεροπορικές μεταφορές. «Οι αγροτικές εκτάσεις σε όλο τον κόσμο είναι περιορισμένες», λέει ο Γκέσε Γιούργκενς από την Greenpeace. «Θα πρέπει να επιλέξει κανείς μεταξύ της καλλιέργειας τροφίμων ή βιοκαυσίμων. (…) Εάν επιλεγούν τρόφιμα, τότε πρέπει να βρεθούν νέες εκτάσεις για βιοκαύσιμα. Και τότε συνεχίζεται η αποψίλωση των δασών που εντέλει βλάπτει το περιβάλλον».
 
Πηγή: dw-world.de