Είτε είναι κατάλοιπο της παιδικής ηλικίας ή πολύτιμος σύμμαχός σου κάθε φορά που χρειάζεται να δροσίσεις την αναπνοή σου, η τσίχλα και το μάσημά της είναι μια από τις αγαπημένες μας συνήθειες... Μπορεί από μικροί να είχαμε δεχτεί παρατηρήσεις και να είχαμε «φάει» αποβολές για τον τρόπο με τον οποίο τις μασούσαμε, ποτέ όμως δεν την αποχωριστήκαμε και τις κουβαλάμε σε κάθε τσάντα, σχολική ή επαγγελματική. Πόσα, όμως, γνωρίζετε γι΄αυτές;

Ποια είναι τα οφέλη που αποκομίζουμε μασώντας τσίχλες και ποιοι είναι οι κίνδυνοι για την υγεία μας;

Τα συν:

Μας ανακουφίζει από την καούρα
Το 2005 οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το σάλιο που εκκρίνεται από το μάσημα, μειώνει τα οξέα του στομάχου, που βρίσκονται στον οισοφάγο ενώ τα βοηθά να σταλούν πίσω στο στομάχι, ανακουφίζοντας από την καούρα.

Αν νιώσετε καούρα κάντε το κόλπο και δοκίμαστε να μασήσετε την τσίχλα της αρεσκείας σας. Θα δείτε άμεση ανακούφιση που θα διαρκέσει για περισσότερες από 2 ώρες.

Εξουδετερώνει τα βακτήρια και φρεσκάρει την αναπνοή
Το μάσημα ενεργοποιεί την παραγωγή σάλιου που είναι ένας φυσικός μηχανισμός του οργανισμού για να καταπολεμά τα βακτήρια. Η ξυλιτόλη άλλωστε, οργανική ουσία που συνήθως χρησιμοποιείται στις τσίχλες ως υποκατάστατο της ζάχαρης βοηθά στην μείωση της οδοντικής πλάκας.

Για καλύτερα αποτελέσματα προτιμήστε τσίχλες με γεύση κανέλας. Μελέτες έχουν δείξει πως το έλαιο κανέλας μειώνει τα βακτήρια της στοματικής κοιλότητας ενώ ανακουφίζει και τον πονόδοντο.

Μας κόβει την όρεξη
Μελέτη του Πανεπιστημίου της Λουιζιάνα, που διεξήχθη σε 115 άτομα έδειξε πως το μάσημα τσίχλας πριν και μετά το μεσημεριανό γεύμα διώχνει τις λιγούρες. Οσοι από τους συμμετέχοντες στην έρευνα μασούσαν τσίχλες ανά μία ώρα μετά το κυρίως γεύμα, τσιμπολογούσαν λιγότερα σνακ υψηλής θερμιδικής αξίας, ένιωθαν μικρότερη πείνα και δεν είχαν ιδιαίτερη λαχτάρα για γλυκά.

Τα οφέλη είναι ακόμη μεγαλύτερα αν σκεφτείτε ότι ο οργανισμός καίει περίπου 11 θερμίδες κατά το μάσημα!

Κάνει καλό στα αυτιά μας
Αν από μικροί υποφέρατε από ωτίτηδες τότε θα γνωρίζετε πολύ καλά πως το φούσκωμα μπαλονιών αλλά και το μάσημα της τσίχλας είναι ευεργετικά.

Τα πλην:

Μήπως ζαλίζεστε;
Σε μια προσπάθεια να γίνει η τσίχλα πιο φιλική προς την στοματική υγεία αλλά και ολιγοθερμιδική, οι περισσότερες εταιρίες αντικατέστησαν τη ζάχαρη με άλλες γλυκαντικές ουσίες, όπως η ασπαρτάμη, η σορβιτόλη και η ξυλιτόλη.

Παρά το γεγονός ότι η ασπαρτάμη εγκρίθηκε το 1996 από τον Αμερικανικό Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων, υπάρχουν ακόμη αντικρουόμενες απόψεις και ευρήματα για την αμφιλεγόμενη γλυκαντική ουσία.

Όπως άλλωστε έχει αποδειχτεί, αν έχετε ευαισθησία στην ασπαρτάμη μπορεί να εμφανίσετε ζάλη, πονοκέφαλο ή και αλλεργία ενώ η ουσία κατηγορείται ακόμη και για επιληπτικές κρίσεις και περιστατικά κατάθλιψης.

Σας φέρνει φούσκωμα;
Όπως ίσως έχετε παρατηρήσει μπορεί η τσίχλα να κόβει τις λιγούρες, προκαλεί όμως πρήξιμο στο στομάχι. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι, όταν μασάμε τσίχλα, με την κίνηση της γνάθου απορροφάμε μεγαλύτερη ποσότητα αέρα απ΄ ότι συνήθως.

Αιτία για το φούσκωμα που νιώθετε μπορεί να είναι επίσης και η δυσκολία πέψης των διαφόρων γλυκαντικών, υποκατάστατων της ζάχαρης που περιέχουν οι τσίχλες.

Πηγή: dete.gr