Νέα έρευνα του Harvard School of Public Health, αποκαλύπτει ότι άνθρωποι που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες λευκού ρυζιού μπορεί ενδεχομένως να αυξάνουν σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη 2.   Οι ερευνητές ανέλυσαν 4 προηγούμενες έρευνες για το άσπρο ρύζι που αφορούσαν περισσότερους από 352.000 ανθρώπους από την Κίνα, την Ιαπωνία, τις ΗΠΑ και την Αυστραλία, που δεν εμφάνιζαν διαβήτη. Ανακάλυψαν μετά από εξέταση σε διαστήματα που κυμαίνονταν από 4 έως 22 χρόνια ότι σχεδόν 13.400 άνθρωποι εμφάνισαν διαβήτη 2.

Άνθρωποι που κατανάλωναν το περισσότερο ρύζι είχαν περισσότερες από 1,5 φορές αυξημένη πιθανότητα να εμφανίζουν διαβήτη σε σχέση με ανθρώπους που κατανάλωναν τη μικρότερη ποσότητα. Επιπλέον, για κάθε μερίδα άσπρου ρυζιού σε μεγάλο μπολ που κατανάλωνε κάποιος καθημερινά ο κίνδυνος αύξανε 10%.  

Οι ερευνητές σημειώνουν στο περιοδικό ‘British Medical Journal’ ότι αυτό αφορά την Ασία και τη δύση, αν και λόγω των ευρημάτων που υποδεικνύουν ότι όσο περισσότερο ρύζι καταναλώνει κάποιος τόσο μεγαλώνει ο κίνδυνος, εκτιμάται ότι οι ασιατικές χώρες αντιμετωπίζουν υψηλότερο κίνδυνο.  

Στην Κίνα, οι άνθρωποι καταναλώνουν κατά μέσον όρο 4 μερίδες άσπρο ρύζι την ημέρα, ενώ οι δυτικοί λιγότερες από 5 μερίδες την ημέρα, δήλωσαν οι ερευνητές.  

Ο ερευνητής Dr. Qi Sun, δήλωσε ότι η κατανάλωση άσπρου ρυζιού μπορεί να προκαλέσει ξαφνική άνοδο του σακχάρου. Επειδή το άσπρο ρύζι μετατρέπεται γρήγορα σε σάκχαρα μπορεί να σημαίνει ότι κάποιος πεινάει νωρίτερα σε σχέση με το αν κατανάλωνε τροφή χαμηλή σε σάκχαρα. Αυτή η επίδραση θα μπορούσε να οδηγήσει σε υπερβολική κατανάλωση φαγητού, άλλο παράγοντα κινδύνου για διαβήτη 2.  
Το άσπρο ρύζι επίσης δεν περιέχει τόσες θρεπτικές ουσίες όσες το μαύρο ρύζι που περιέχει ίνες, μαγνήσιο και βιταμίνες. Οι ερευνητές δήλωσαν ότι η μη λήψη αρκετών από αυτές τις ουσίες θα μπορούσε να συμβάλλει στον κίνδυνο διαβήτη 2.  

Άνθρωποι που καταναλώνουν πολύ ρύζι δεν είναι οι μόνοι που αντιμετωπίζουν κίνδυνο. Ο Sun δήλωσε ότι οι αμυλώδεις υδατάνθρακες όπως το άσπρο ψωμί, τα άσπρα ζυμαρικά και οι πατάτες πιθανόν έχουν την ίδια επίδραση αν καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες. Προτείνει μέτρο στην κατανάλωση άσπρου ρυζιού, δηλαδή μια έως 2 φορές την εβδομάδα.  

Άλλοι ειδικοί όπως η Dr. Tracy Breen, του North Shore-LIJ Health System στο Great Neck, δήλωσαν ότι άλλοι παράγοντες μπορεί ενδεχομένως να αυξάνουν τον κίνδυνο διαβήτη περισσότερο από ότι το άσπρο ρύζι.
 

ΠΗΓΗ: iatronet.gr