Τα συμπτώματα αυτά είναι χαρακτηριστικά μιας κρίσης πανικού, ενός προβλήματος που φαίνεται να απασχολεί ολοένα και περισσότερο κόσμο, ιδιαίτερα σήμερα που δεν υπάρχει χρόνος να «χαζέψετε», να χαλαρώσετε. Μάλιστα, αντίθετα με ό,τι θα περιμέναμε, η κρίση… χτυπάει όχι τις μεγαλύτερες ηλικίες, αλλά τους νέους ανθρώπους, που στις μέρες μας αντιμετωπίζουν παντού αδιέξοδα και πιέσεις, στις σχέσεις, τη δουλειά, την υγεία.  Τι είναι η κρίση πανικού
Πρόκειται για μία ιδιαίτερα έντονη αντίδραση απέναντι στο άγχος, η οποία κλιμακώνεται σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και έχει συγκεκριμένα σωματικά και ψυχολογικά συμπτώματα. Μάλιστα, όταν οι κρίσεις αυτές επαναλαμβάνονται ή μετά από ένα επεισόδιο ο ασθενής αναπτύξει έντονο άγχος ότι θα του ξανασυμβεί, τότε μιλάμε για διαταραχή πανικού, η οποία ανήκει στις αγχώδεις διαταραχές. 

Εκεί που δεν το περιμένεις! 
Οι κρίσεις πανικού έρχονται ξαφνικά, χωρίς κάποιο συγκεκριμένο ερέθισμα. Μπορεί, όμως, να συνδέονται με συγκεκριμένες καταστάσεις, π.χ. να εκδηλώνονται σε περιόδους μεγάλης έντασης, άγχους ή θλίψης. Μπορεί, επίσης, να κρύβουν κάποια ψυχογενή αιτία (ακόμα και αν ο ασθενής δεν το γνωρίζει) και να αποτελούν σύμπτωμα κατάθλιψης ή φοβίας (π.χ. ο κλειστοφοβικός μπορεί να πάθει μια κρίση αν βρεθεί σε κλειστό μέρος). Ωστόσο, μπορεί να συμβεί και το αντίστροφο, δηλαδή μια κρίση πανικού να αποτελέσει την αφορμή για να ξεκινήσει μια γενικευμένη ή μια συγκεκριμένη φοβία. 

Όταν «χτυπάει»η κρίση 
Οι κρίσεις πανικού τις περισσότερες φορές διαρκούν 5-10 λεπτά και τα συμπτώματά τους, τα οποία μπορεί να κρατήσουν περισσότερο, περιλαμβάνουν: 
■ Σωματικές εκδηλώσεις Ταχυπαλμία, εφίδρωση, ξηροστομία, δυσκολία στην αναπνοή, αίσθηση πνιγμού, σφίξιμο στο στήθος, εξάψεις, μούδιασμα στα χέρια, τρέμουλο, πόνος στο στομάχι, ναυτία. 
■ Ψυχολογικές εκδηλώσεις Φόβος απώλειας ελέγχου, κόπωση, μεγάλη νευρικότητα, φόβος θανάτου, δυσκολία συγκέντρωσης, κατάθλιψη. 

Υπάρχει θεραπεία; 
Οι ελαφριές κρίσεις σε καταστάσεις φόρτισης δεν αποτελούν διαταραχή και μπορούν να αντιμετωπιστούν με τη στήριξη των γύρω σας. Όταν όμως δυσκολεύουν τη ζωή σας, τότε οι αναπνοές μέσα σε χαρτοσακούλες, για να αντιμετωπίσετε τον υπεραερισμό, δεν είναι η λύση. Στην περίπτωση αυτή πρέπει να απευθυνθείτε σε έναν ψυχίατρο ή ψυχολόγο. 

Η χορήγηση φαρμάκων (αντικαταθλιπτικών και ηρεμιστικών) μπορεί να βοηθήσει, όπως και τα διάφορα είδη ψυχοθεραπείας, που θα συμβάλουν στο να αναγνωρίσετε τα βαθύτερα αίτια που κρύβονται πίσω από το άγχος σας, αλλά και να αποδυναμώσετε τις αρνητικές σκέψεις και συμπεριφορές που προκαλούν και κλιμακώνουν το αίσθημα του πανικού. Σας μαθαίνουν ακόμα να χαλαρώνετε, να ελέγχετε τα συμπτώματα και να αντιμετωπίζετε τις καταστάσεις που φοβάστε ότι θα προκαλέσουν μια κρίση. 

Οι τεχνικές χαλάρωσης που προσφέρει η γιόγκα, το χαλαρωτικό μασάζ, η ήπια άσκηση, οι ασκήσεις αναπνοής μπορούν να βοηθήσουν πολύ. Ιδιαίτερα αποτελεσματικός είναι επίσης ο συνδυασμός φαρμακευτικής αγωγής με ψυχοθεραπεία.

ΠΗΓΗ: vita.gr