Την ανάγκη έκθεσης στον ήλιο προκειμένου το σώμα μας να παράγει φυσικά επαρκείς ποσότητες βιταμίνης D, τονίζουν επιστήμονες της φιλανθρωπικής βρετανικής οργάνωσης Arthritis Research UK.

Η συγκεκριμένη βιταμίνη είναι πρωτίστως υπεύθυνη για την πρόσληψη και απορρόφηση ασβεστίου από τον οργανισμό μέσω της τροφής. Υποβιταμίνωση D προκαλεί μείωση της ποσότητας ασβεστίου και μπορεί να καταλήξει σε κρούσματα οστεοπόρωσης (μείωση πυκνότητας μετάλλων στα οστά που τα καθιστά εύθραυστα), οστεομαλακίας (πάθηση που λεπταίνει τα οστά), ποικίλων μυϊκών πόνων, και ραχίτιδας στα παιδία.

Άνδρες και γυναίκες άνω των 65 ετών, μητέρες σε φάση θηλασμού και παιδία ηλικίας έξι μηνών έως πέντε ετών είναι οι πληθυσμιακές ομάδες που βρίσκονται στον μεγαλύτερο κίνδυνο.

Η λύση είναι απλή, λίγα λεπτά καθημερινής έκθεσης στην ηλιακή ακτινοβολία επιτρέπουν τη φυσική παραγωγή βιταμίνης D και μπορούν να θωρακίσουν τον οργανισμό από τις επίπονες και μακροχρόνιες συνέπειες των σκελετικών προβλημάτων. Βεβαίως, πρέπει να αποφεύγουμε την υπερβολική έκθεση στον ήλιο και συνάμα να μην αμελούμε την προστασία του δέρματός μας από την υπεριώδη ακτινοβολία.

«Από τον Ιούνιο ως τον Αύγουστο, 15 λεπτά είναι γενικά αρκετός χρόνος» δήλωσε χαρακτηριστικά στο BBC ο Alan Silman, ιατρικός διευθυντής της Arthritis Research UK.

Όσο για τους χειμερινούς μήνες, κατά τους οποίους η ηλιοφάνεια σπανίζει, λύση αποτελεί μία ισορροπημένη διατροφή, που περιλαμβάνει επαρκείς ποσότητες ψαριών όπως ο σολομός, ο τόνος ή η πέστροφα, και δημητριακών, που περιέχουν τα απαραίτητα συμπληρώματα βιταμινών.

Πηγή: skai.gr