Οι άνθρωποι υποεκτιμούν την ποσότητα ζάχαρης σε ποτά που θεωρούνται ‘υγιεινά’, υποδεικνύει έρευνα.

Η έρευνα του πανεπιστημίου της Γλασκώβης ζήτησε από περισσότερους από 2.000 Βρετανούς να υπολογίσουν πόση ζάχαρη περιείχε ποικιλία ποτών.

Ενώ πολλοί υπερεκτίμησαν την ποσότητα σε ανθρακούχα αναψυκτικά υποεκτίμησαν τα επίπεδα στους χυμούς και τα smoothies.

Η έρευνα ανακάλυψε επίσης ότι τα αναψυκτικά θα μπορούσαν να ευθύνονται για μεγάλο μέρος της συνιστώμενης πρόσληψης θερμίδων.

Η Βρετανική Ένωση Αναψυκτικών, αναφέρει ότι η ζάχαρη στα αναψυκτικά δεν είναι κρυμμένη, επειδή τα αναψυκτικά φέρουν σαφή σήμανση του διατροφικού περιεχομένου, περιλαμβανομένων των θερμίδων και της ζάχαρης.

Οι ερευνητές ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να αξιολογήσουν τις συνήθειες σχετικά με την εβδομαδιαία κατανάλωση ποτών.

Οι απαντήσεις τους υπέδειξαν ότι 450 θερμίδες την ημέρα καταναλώνονταν- ένα τέταρτο του καθημερινού ορίου για τις γυναίκες και ένα πέμπτο για τους άντρες.

Ωστόσο η έλλειψη συνειδητοποίησης σχετικά με το περιεχόμενο της ζάχαρης στα ποτά προκάλεσε ανησυχία.

Ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να μαντέψουν τον αριθμό κουταλακίων ζάχαρης σε δημοφιλή ποτά.

Υπολόγισαν χαμηλότερα στον χυμό μήλου και πορτοκαλιού, σε ενεργειακό ποτό με καφεΐνη και σε ένα smoothie, μεταξύ 2 και 4 κουταλακίων.

Για ποτό με βάση το ρόδι υποεκτίμησαν το περιεχόμενο ζάχαρης κατά σχεδόν 18 κουταλάκια.

Πολλοί συμμετέχοντες δεν λάμβαναν υπόψη το περιεχόμενο θερμίδων των αναψυκτικών όταν σκέφτονταν τη διατροφή τους.

Η ομάδα προειδοποίησε ότι η υπερκατανάλωση αναψυκτικών συμβάλλει στην παχυσαρκία και είναι σημαντικός παράγοντας κινδύνου για παθήσεις όπως ο διαβήτης, η υπέρταση η καρδιοπάθεια και το εγκεφαλικό επεισόδιο.

Ο ερευνητής Naveed Sattar, δήλωσε ότι αυτό που πίνουμε μπορεί να είναι το ίδιο βλαβερό για τον οργανισμό με αυτό που καταναλώνουμε.

Σημειώνει πως δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η κατανάλωση πολλών ζαχαρούχων ποτών μπορεί να συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στην παχυσαρκία.

Όπως δήλωσε, για πολλούς ανθρώπους που παλεύουν με το βάρος τους, η μείωση της πρόσληψης τέτοιων ποτών και η αντικατάστασή τους με νερό ή ποτά διαίτης θα μπορούσε να αποτελέσει λογικό πρώτο στόχο για να βοηθηθεί η μείωση της πρόσληψης θερμίδων.

Πηγή: iatronet.gr