Αντί να την αφήνετε να επηρεάζει αρνητικά την καθημερινότητά σας, καταπολεμήστε το αίσθημα πρηξίματος και φουσκώματος που σας προκαλεί η δυσκοιλιότητα και μπορεί να σας αποτρέπει από διάφορες δραστηριότητες. Σύμφωνα με τους γιατρούς, αν η συχνότητα των κενώσεων είναι πιο αραιή από 2-3 φορές την εβδομάδα και η αφόδευση συνοδεύεται από δυσκολία, πόνο στην κοιλιά, όπως επίσης και από αίσθημα πρηξίματος, τότε μάλλον η δυσκοιλιότητα είναι το πρόβλημα που σας ταλαιπωρεί.  

Αντιμετωπίστε την με την διατροφή  
Φροντίστε καθημερινά να καταναλώνετε φρούτα και λαχανικά (από 3 μερίδες), καθώς και να αυξήσετε την πρόσληψη φυτικών ινών, η οποία πρέπει να φτάνει τα 20 με 30 γραμμάρια την ημέρα. Το ακτινίδιο, τα δαμάσκηνα, τα σύκα, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα καρότα φέρνουν αποτέλεσμα. Επιβάλλεται να πίνετε 10 ποτήρια νερό καθημερινά. Επίσης, η άσκηση εκτός του ότι θα σας βοηθήσει να αποβάλετε το άγχος που αποτελεί έναν ακόμη παράγοντα εμφάνισης του προβλήματος, η γυμναστική συμβάλλει στην καλή λειτουργία του εντέρου. Ιδιαίτερα βοηθητικό είναι το καθημερινό περπάτημα και γενικότερα η αύξηση της κίνησης, ενώ κάποιες στάσεις της γιόγκα τονώνουν το πεπτικό σύστημα.  

Ωστόσο, και τα βότανα θα σας βοηθήσουν, όπως ο λιναρόσπορος, η βαλεριάνα και τα άνθη χαμομηλιού, όπως η σέννα και η γλυκόριζα. Πρόκειται για τα βότανα που φημίζονται για την επιτυχή τους δράση στην αντιμετώπιση του προβλήματος, αλλά θα πρέπει να τα καταναλώσετε για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και με μέτρο, λαμβάνοντας υπόψη και άλλες ασθένειες που μπορεί να σας ταλαιπωρούν (π.χ. ο λιναρόσπορος έχει επιπτώσεις στα άτομα με διαταραχές του θυρεοειδούς αδένα). Συμβουλευτείτε το γιατρό σας για τις σωστές δόσεις και για πόσο χρονικό διάστημα θα πρέπει να τα καταναλώνετε.  

ΠΗΓΗ: nutrimed.gr