Ο καλός ύπνος το βράδυ είναι εξίσου σημαντικός με τη δίαιτα και τη γυμναστική για το αδυνάτισμα, αναφέρουν Καναδοί επιστήμονες.
Πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει πως τουλάχιστον 7 ώρες ύπνος κάθε βράδυ μπορεί να βελτιώσουν σημαντικά τις πιθανότητες αδυνατίσματος όταν κάποιος κάνει δίαιτα.

Αντιθέτως, η έλλειψη ύπνου φαίνεται ότι εντείνει τα μηνύματα της πείνας στον εγκέφαλο και αυξάνει τα επίπεδα των ορμονών που διεγείρουν την πείνα, ωθώντας μας να τρώμε περισσότερο.

Όπως γράφουν στην «Επιθεώρηση της Καναδικής Ιατρικής Εταιρείας» (CMAJ) επιστήμονες από το Οντάριο και το Κεμπέκ, για να αδυνατίσουν οι υπέρβαροι και παχύσαρκοι άνθρωποι δεν αρκεί να βελτιώσουν τη διατροφή και το επίπεδο της φυσικής δραστηριότητάς τους. Πρέπει να βελτιώσουν και τις συνήθειες ύπνου τους.

Σε ένα πείραμα που έκαναν, ανακάλυψαν πως οι άνθρωποι που αυξάνουν τις ώρες του ύπνου από λιγότερες από 6 σε 7 έως 8 κάθε βράδυ, παίρνουν μέσα σε έξι χρόνια 2,4 κιλά λιγότερα απ’ ό,τι όσοι εξακολουθούν να κοιμούνται πολύ λίγο.

Σε ένα άλλο πείραμα, που διήρκησε 17 εβδομάδες και διεξήχθη σε 123 υπέρβαρους και παχύσαρκους εθελοντές, διαπίστωσαν πως όσοι κοιμόντουσαν περισσότερο και πιο ήσυχα, είχαν αυξημένες πιθανότητες να χάσουν πολλά κιλά ακολουθώντας το ίδιο πρόγραμμα αδυνατίσματος.

Σε ένα τρίτο πείραμα, το οποίο πραγματοποίησε άλλη ερευνητική ομάδα, ζητήθηκε από ομάδα εθελοντών είτε να κοιμάται 5,5 ώρες κάθε βράδυ, είτε 8,5 επί δύο εβδομάδες. Όλοι οι εθελοντές έκαναν επίσης δίαιτα.

Όσοι εθελοντές κοιμόντουσαν λίγο, έχασαν περισσότερη μυϊκή μάζα, ενώ αποθήκευαν σωματικό λίπος. Στην πραγματικότητα, έχασαν κατά 55% λιγότερο σωματικό λίπος και 60% περισσότερη μυϊκή μάζα απ’ ό,τι εκείνοι που κοιμόντουσαν πολύ.

Ωστόσο, όσο λιγότερη μυϊκή μάζα έχει κάποιος, τόσο λιγότερες καύσεις κάνει – και η τάση που παρατηρήθηκε σημαίνει πως μακροπρόθεσμα οι εθελοντές με έλλειψη ύπνου θα έχαναν πολύ λιγότερα κιλά.

Οι ερευνητές από το Ερευνητικό Ίδρυμα του Ανατολικού Οντάριο και το Πανεπιστήμιο Λαβάλ του Κεμπέκ γράφουν: «Ολοένα περισσότερα επιστημονικά στοιχεία υποδηλώνουν πως οι συνήθειες ύπνου δεν πρέπει να παραβλέπονται, όταν καταρτίζεται ένα πρόγραμμα μείωσης του σωματικούς βάρους σε έναν πάσχοντα από παχυσαρκία.

»Ο ύπνος πρέπει να συμπεριληφθεί στο πακέτο του τρόπου ζωής που συνιστάται για την απώλεια βάρους και το οποίο προς το παρόν εστιάζεται μόνο στη διατροφή και στη φυσική δραστηριότητα».


Πηγή: tanea.gr