Εκτός από το νερό και το γάλα, που είναι απαραίτητα για τον οργανισμό, υπάρχουν κι άλλα πολλά οικονομικά ροφήματα, τα οποία μας βοηθούν σε διάφορες περιπτώσεις. Από το να χάσουμε βάρος, μέχρι να αντιμετωπίσουμε ένα κρυολόγημα ή να μειώσουμε το αίσθημα της πείνας, η φύση έχει προνοήσει και μας προσφέρει ροφήματα για κάθε είδους περίσταση. 


Για να ενδυναμώσουμε τους μυς, γάλα: Το γάλα μας κάνει δυνατούς, καθώς περιέχει πρωτεΐνες και καζεΐνη με τα απαραίτητα αμινοξέα, προκειμένου να «χτίσουμε» δυνατούς μυς. 

Για να χάσουμε βάρος, πράσινο τσάι ή χυμός γκρέιπφρουτ: Το ευρέως διαδεδομένο πράσινο τσάι βοηθάει στον έλεγχο του βάρους, ενισχύοντας ελαφρά τον μεταβολισμό (τέσσερα φλιτζάνια την ημέρα). Ο χυμός του γκρέιπφρουτ διαθέτει κι αυτός αδυνατιστικές ιδιότητες. Ωστόσο, εκτός από το να πίνουμε ένα ποτήρι χυμό, μισό φρούτο με κάθε γεύμα θα έχει εντυπωσιακά αποτελέσματα. 

Για να ανακτήσουμε δυνάμεις, νερό ή σοκολατούχο γάλα ή ισοτονικά ποτά: Το πιο σημαντικό μετά από έντονη δραστηριότητα είναι το να πίνουμε νερό, ώστε να ανακτήσουμε τα υγρά που χάσαμε από τον ιδρώτα. Το σοκολατούχο γάλα μπορεί κι αυτό να βοηθήσει στην ανάκτηση της δύναμής μας, καθώς έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και υδατάνθρακες. Επιπλέον, μπορούμε να φτιάξουμε τα δικά μας ισοτονικά ποτά, με υδατάνθρακες, νάτριο, κάλιο και ένα ίχνος πρωτεΐνης, προκειμένου να έχουμε εύκολα και οικονομικά το δικό μας φυσικό ρόφημα. 

Για τον πόνο στο στομάχι, τζίντζερ: Το τζίντζερ μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της ναυτίας. Να σημειωθεί ότι τα υγρά στην περίπτωση των στομαχικών διαταραχών είναι απαραίτητα, ώστε ο οργανισμός να παραμένει συνεχώς ενυδατωμένος.

Για το κρυολόγημα, μέλι: Το μέλι βοηθά στην αντιμετώπιση των κρυολογημάτων και κυρίως αυτών που συνδέονται με τις λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος, επειδή δημιουργεί ένα «στρώμα» στο πίσω μέρος του λαιμού και μας ανακουφίζει. Τα υγρά κι εδώ παίζουν σημαντικό ρόλο.

Για τον πονόλαιμο, ρόφημα από γάλα αμυγδάλου: Η ενυδάτωση του λαιμού θα σας βοηθήσει να διατηρείται τον λαιμό υγρό. Για να μαλακώσετε τον ξηρό λαιμό, μπορείτε να ζεστάνετε γάλα αμυγδάλου (αλεσμένα αμύγδαλα και νερό), τζίντζερ, πιπέρι καγιέν και μέλι. 

Για έλκος στο στόμα, γάλα καρύδας: Εάν καείτε από ζεστό ή καυτερό φαγητό ή έχετε έλκος στο στόμα, η καλύτερη λύση είναι πιείτε λίγο γάλα καρύδας, αφού το έλαιο της καρύδας προλαμβάνει τις λοιμώξεις από μυκητιάσεις. 

Για τη δυσκοιλιότητα, αλόη: Στην περίπτωση της δυσκοιλιότητας, η αλόη και τα ροφήματα από αλόη κάνουν θαύματα. Προϊόντα πλούσια σε φυτικές ίνες μπορούν επίσης να φανούν χρήσιμα και να σας απαλλάξουν από το πρόβλημα. 

Για τη νύστα: καφές, νερό ή σπιρουλίνα: Και τα τρία αυτά ροφήματα διαθέτουν ουσίες, οι οποίες θα γεμίσουν τις μπαταρίες σας και θα ανακτήσουν τις δυνάμεις σας. 

Για την αϋπνία, χυμός από κεράσι ή ζεστό γάλα ή χαμομήλι: Κατά τη διάρκεια του 19ου αιώνα, το μπράντι ήταν το νούμερο 1 καταπραϋντικό ρόφημα. Ένα ποτήρι ουίσκι πριν τον ύπνο θα σας χαλαρώσει πολύ, αλλά για τους «εχθρούς» του ποτού, δοκιμάστε χυμό από κεράσι, ο οποίος αυξάνει τα επίπεδα μελατονίνης στον οργανισμό, με αποτέλεσμα να αυξήσουμε τη διάρκεια και την ποιότητα του ύπνου. Το χαμομήλι θα σας βοηθήσει κι αυτό να πέσετε σε έναν βαθύ ύπνο. 

Για να «διώξετε» το αλκοόλ από τον οργανισμό σας, τσάι με λεμόνι: Το ζεστό τσάι με λεμόνι θα σας ηρεμήσει και θα μειώσει την αρτηριακή σας πίεση. 

Για την πέψη, νερό ή τσάι από βότανα: Το να πίνετε νερό κατά τη διάρκεια του γεύματος αλλά και μετά από αυτό βοηθά στην πέψη του φαγητού, όπως κάνει και το τσάι από βότανα, ιδιαίτερα από μέντα. Ένα ακόμη τρικ για καλή πέψη είναι να προσθέσετε μια πρέζα κανέλα στο ρόφημα. 

Για τα καυτερά φαγητά, γάλα ή γιαούρτι: Το λίπος και πρωτεΐνη του γάλακτος ή του γιαουρτιού θα ανακουφίσουν το κάψιμο από ένα καυτερό φαγητό (το προϊόντα γάλακτος με χαμηλά λιπαρά, μπορεί να μην είναι εξίσου αποτελεσματικά). Η ελαφρώς όξινη γεύση του γάλακτος βοηθά στην εξουδετέρωση ουσιών, όπως η καψαϊκίνη. 

Για το hangonver, νερό ή χυμός πορτοκάλι ή smoothie μπανάνας: Το νερό είναι το κλειδί στην περίπτωση του δυσάρεστου αισθήματος του hangover. Ένα smoothie με μπανάνα και σπανάκι, τα οποία είναι πλούσια σε κάλιο, θα αντικαταστήσουν γρήγορα τους χαμένους ηλεκτρολύτες του οργανισμού. Επιπλέον, καθώς το αλκοόλ ρίχνει το σάκχαρο, ένα ποτήρι από χυμό πορτοκάλι θα το επαναφέρει στα φυσιολογικά επίπεδα. 

Για την αφυδάτωση, νερό καρύδας: Το νερό της καρύδας μπορεί να ενυδατώσει αποτελεσματικά τον οργανισμό και ίσως περισσότερο απ' όσο το νερό. Ειδικά μετά από  έντονη άσκηση, η ισορροπία υδατανθράκων-ηλεκτρολυτών είναι απαραίτητη για τη σωστή ενυδάτωση.

Για την κακοσμία του στόματος, νερό: Απλό και γρήγορο. Καθώς τα οξέα, όπως ο καφές ή ο χυμός από πορτοκάλι, κάνουν την αναπνοή μας να μυρίζει άσχημα, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να ξεπλύνετε άμεσα το στόμα σας με νερό. 

Για την πείνα, γάλα: Το γάλα ανάμεσα στα γεύματα μπορεί να μειώσει το αίσθημα της πείνας. Και σε αντίθεση με έναν χυμό από φρούτα, το αποβουτυρωμένο γάλα αυξάνει το αίσθημα του κορεσμού. 

Ν.Μ.