Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών με πολλές αντιοξειδωτικές ουσίες όντως μειώνει τις πιθανότητες να πάθει κάποιος έμφραγμα, αλλά η λήψη βιταμινών όχι, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.

Οι Σουηδοί επιστήμονες που την πραγματοποίησαν υπολόγισαν ότι τα φυτικής προελεύσεως τρόφιμα μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο κατά σχεδόν το ένα τέταρτο.

Απέδωσαν επίσης την αδυναμία των βιταμινούχων συμπληρωμάτων να κάνουν το ίδιο στο ότι τα συστατικά των φρούτων και των λαχανικών δρουν συνεργικά για να προστατεύσουν τον οργανισμό με έναν πολύ πιο ισχυρό τρόπο, απ’ ότι η λήψη μεγάλων δόσεων από μεμονωμένες βιταμίνες.

Ειδικότερα, η μελέτη τους έδειξε πως οι γυναίκες που τρώνε επτά μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα (λ.χ. πέντε φρούτα και δύο σαλάτες) έχουν 20% έως 29% λιγότερες πιθανότητες εμφράγματος μέσα σε μία δεκαετία, σε σύγκριση με όσες τρώνε μόλις 2,4.

Οι ειδικοί συνιστούν να τρώμε όλοι, ανεξαρτήτως ηλικίας, τουλάχιστον πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα (λ.χ. δύο σαλάτες και τρία φρούτα ή δύο σαλάτες, ένα φρούτο και ένα ποτήρι φρεσκοστυμμένο φρουτοχυμό).

Τα αντιοξειδωτικά είναι φυσικές ουσίες οι οποίες δεσμεύουν τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου – μία ομάδα ιδιαίτερα δραστικών μορίων, τα οποία πιστεύεται ότι προκαλούν φλεγμονή η οποία βλάπτει τα κύτταρα και έχουν ενοχοποιηθεί για τον καρκίνο και την καρδιοπάθεια.

Οι ερευνητές από το Ίδρυμα Καρολίνσκα, στη Στοκχόλμη, ανέλυσαν τα διαιτολόγια 30.000 γυναικών ηλικίας άνω των 49 ετών κατά την έναρξη της μελέτης.

Όσες κατανάλωναν τα περισσότερα αντιοξειδωτικά μέσω της διατροφής τους (δηλαδή μέσω των φρούτων και των λαχανικών), είχαν κατά 20% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν έμφραγμα μέσα στα 10 χρόνια που τις παρακολουθούσαν οι ερευνητές, σε σύγκριση με όσες κατανάλωναν τα λιγότερα.

Αυτό ίσχυε ανεξάρτητα από άλλους παράγοντες κινδύνου για έμφραγμα, όπως η ηλικία, το σωματικό βάρος, το κάπνισμα και ο τρόπος ζωής (καθιστικός ή δραστήριος με συστηματική γυμναστική).

Οι γυναίκες που κατανάλωναν πολλά φρούτα και λαχανικά είχαν την τάση να τρώνε λιγότερα κορεσμένα λίπη (λ.χ. κρέας και προϊόντα κρέατος, πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα).

Όταν οι ερευνητές προσάρμοσαν τα ευρήματά τους για τα αντιοξειδωτικά σε συνάρτηση με την κατανάλωση κορεσμένων λιπών, διαπίστωσαν πως τα αντιοξειδωτικά μειώνουν κατά 29% τον κίνδυνο εμφράγματος.

Η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Αλίσια Βολκ δήλωσε πως τα ευρήματα αυτά υποστηρίζουν την θεωρία ότι τα φυτικά προϊόντα είναι πιο προστατευτικά από τη λήψη μεμονωμένων βιταμινών και ιχνοστοιχείων.

Πηγή: tanea.gr