Οι γυναίκες δεν έχουν κανέναν λόγο να σταματήσουν τη λήψη των αντισυλληπτικών συνδυασμού (οιστροπρογεσταγόνων), περιλαμβανομένων των αντισυλληπτικών τρίτης γενιάς, ανακοίνωσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Φαρμάκων (EMA), απαντώντας στις ανησυχίες που έχουν διατυπωθεί τις τελευταίες εβδομάδες.

Λίγη ώρα αργότερα, η υπουργός Υγείας της Γαλλίας Μαριζόλ Τουρέν ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Ενωση να θέσει περιορισμούς στη χρήση των αντισυλληπτικών τρίτης και τέταρτης γενιάς και ανακοίνωσε ότι η Γαλλία θα θέσει σε εφαρμογή μέτρα για τον περιορισμό της συνταγογράφησής τους.

«Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να δείχνει μεταβολή στο γνωστό προφίλ ασφαλείας των αντισυλληπτικών συνδυασμού που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Κατά συνέπεια, δεν υπάρχει κανένας λόγος οι γυναίκες να σταματήσουν τη λήψη των αντισυλληπτικών τους», ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Φαρμάκων, με έδρα το Λονδίνο.

Το γαλλικό υπουργείο Υγείας, το οποίο είχε ήδη αποφασίσει να θέσει τέλος στις 30 Σεπτεμβρίου 2013 στην κάλυψη από τους οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης των αντισυλληπτικών τρίτης και τέταρτης γενιάς, τα οποία χρησιμοποιούνται σήμερα από 1,5 - 2 εκατομμύρια γυναίκες στη χώρα, ανακοίνωσε τις πρώτες ημέρες του Ιανουαρίου ότι το μέτρο αυτό θα ισχύσει ήδη από τις 31 Μαρτίου 2013.

Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Φαρμάκων αναφέρει στην ανακοίνωσή της ότι όλα τα αντισυλληπτικά παρακολουθούνται «συνεχώς και συστηματικά» και «δεν έχει λάβει κανένα στοιχείο από κράτος μέλος (της Ευρωπαϊκής Ενωσης) για θρομβοεμβολικά επεισόδια που να συνδέονται με τη λήψη των αντισυλληπτικών».

Η πολεμική προέκυψε από τη μήνυση που κατέθεσε μία ασθενής θύμα εγκεφαλικού επεισοδίου, το οποίο απέδωσε στη λήψη του αντισυλληπτικού χαπιού, ενώ δικηγόρος ανήγγειλε ότι επίκεινται και νέες αγωγές από τριάντα γυναίκες.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Φαρμάκων, ο κίνδυνος θρόμβωσης και εγκεφαλικού επεισοδίου είναι διπλάσιος για τις γυναίκες που χρησιμοποιούν αντισυλληπτικά τρίτης και τέταρτης γενιάς, σε σχέση με παλαιότερα αντισυλληπτικά χάπια, ωστόσο το ποσοστό επικινδυνότητας παραμένει χαμηλό.