Οι υψηλές θερμοκρασίες απαιτούν δροσιά, και ελαφριά σνακ, που δεν βαραίνουν στομάχι και διάθεση. Τα σημεία πώλησης frozen yoghurt ξεφυτρώνουν πια παντού, παρέχοντας την ασφάλεια των λιγοστών θερμίδων, σε σχέση με τα συνήθη γλυκά. Η μόδα κτίζει ωστόσο μύθους: η γνώση είναι το μόνο όπλο για να καταρριφθούν.   
«Δεν είναι αληθές ότι μπορεί να φάει κανείς όσο θέλει», σημειώνει η κυρία Κατερίνα Χρέμου, κλινική διαιτολόγος - διατροφολόγος. «Στα περισσότερα παγωμένα γιαούρτια, κατά τη διαδικασία παρασκευής, προστίθεται επιπλέον ζάχαρη ή κρέμα γάλακτος. Ενδεικτικό είναι ότι στα περισσότερα καταστήματα, η πιο light εκδοχή γιαουρτιού περιέχει περίπου 30-35 θερμίδες στα 30 γραμμάρια και 20 γραμμάρια ζάχαρης. Αυτό μεταφράζεται ως εξής: τα 480 γραμμάρια της μεγάλης συσκευασίας περιέχουν 380 θερμίδες και 76 γρ. ζάχαρης, πριν από την προσθήκη οποιασδήποτε γαρνιτούρας».

Σύμφωνα με την ειδικό, οι γαρνιτούρες δεν έχουν πολλές θερμίδες μόνον αν περιέχουν φρούτα. Οι υπόλοιπες έχουν υπολογίσιμη θερμιδική αξία: αποξηραμένα φρούτα (100 θερμίδες και 0,4 γρ. λίπους), δημητριακά (110 θερμίδες και 3 γρ. λίπους) , ανάμεικτοι ξηροί καρποί (165 θερμίδες και 15 γρ. λίπους στα 30γρ).  

Για ποικιλία στη γεύση και την υφή, πειραματιστείτε με διαφορετικά είδη φρούτων. Ποσότητα 30 γρ. φρούτου δίνουν 15 θερμίδες και 0,1 γρ λίπους. Βεβαιωθείτε ότι τα φρούτα είναι φρέσκα και δεν διατηρούνται σε σιρόπι.  

Η επάρκεια σε προβιοτικά  

«Υπάρχει μία ολόκληρη μυθολογία για το αν το παγωμένο γιαούρτι είναι επαρκές σε προβιοτικά, που υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό και το γαστρεντερικό σύστημα», τονίζει η κυρία Χρέμου. «Τα προβιοτικά βρίσκονται μεν στο γιαούρτι, οι διαδικασίες επεξεργασίας ωστόσο - όπως η ψύξη σε ακραίες θερμοκρασίες -, πιθανώς να επηρεάσουν τη επαρκή δράση των προβιοτικών, ακόμα και την επιβίωσή τους. Τα προβιοτικά συνεχίζουν λοιπόν να υπάρχουν, αλλά εξετάζεται η δράση τους σε συνθήκες χαμηλών θερμοκρασιών».  

Ο μύθος του κυρίου γεύματος  

«Το παγωμένο, όπως και το κανονικό γιαούρτι, δεν αποτελεί πλήρες, κύριο γεύμα», τονίζει η κυρία Χρέμου. «Μια μερίδα, (1 ½ κούπα) εξασφαλίζει 15% της ημερήσιας πρόσληψης ασβεστίου και 5,5 γρ. πρωτεΐνης, αλλά ακόμα 30 γρ. σακχάρων. Δεν μπορούμε λοιπόν να θεωρούμε, το παγωμένο γιαούρτι σαν πλήρες γεύμα, αλλά σαν σνακ ή ελαφρύ βραδινό γεύμα, υπό προϋποθέσεις».  


Πηγή: tovima.gr