Η οικονομική κρίση ευνοεί την παχυσαρκία, γιατί ωθεί τον κόσμο στην κατανάλωση τροφίμων πλουσίων σε θερμίδες, αναφέρουν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Μαϊάμι.

Σε μελέτη που πραγματοποίησαν διαπίστωσαν πως όταν υποσυνείδητα «βομβάρδιζαν» ομάδα εθελοντών με μηνύματα για τις οικονομικές δυσκολίες, εκείνοι αντιδρούσαν καταναλώνοντας κατά 40% περισσότερο παχυντικό φαγητό απ’ ό,τι αντίστοιχη ομάδα εθελοντών οι οποίοι εκτίθονταν σε ουδέτερες εκφράσεις.

Όταν, όμως, οι εθελοντές εκτίθονταν στα ίδια μηνύματα για τις οικονομικές δυσκολίες αλλά οι ερευνητές τούς έλεγαν πως έχουν στην διάθεσή τους μόνο διαιτητικό φαγητό, μείωναν την πρόσληψη τροφής κατά σχεδόν 25%.

Όπως εξηγούν οι ερευνητές στην επιθεώρηση «Psychological Science», οι διαφορές αυτές οφείλονται στο ότι όταν νιώθουμε πως υπάρχει απειλή για την επάρκεια τροφής – όπως συμβαίνει σε περίπτωση οικονομικής κρίσης – υποσυνείδητα επιδιώκουμε να καταναλώσουμε τροφές με υψηλότερη θερμιδική περιεκτικότητα, οι οποίες θα μας «κρατήσουν» για περισσότερο καιρό.

«Από τα πειράματά μας κατέστη σαφές ότι ο καθοριστικός παράγοντας πίσω από αυτές τις αντιδράσεις δεν ήταν η γεύση των τροφίμων, αλλά η αναζήτηση πολλών θερμίδων», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Τζουλιάνο Λάραν, επίκουρος καθηγητής Μάρκετινγκ στη Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων του πανεπιστημίου.

«Ως φαίνεται, η έννοια της οικονομικής κρίσης ενεργοποιεί το ένστικτο της επιβίωσης, ωθώντας τους ανθρώπους να δημιουργήσουν αποθέματα ενέργειας (θερμίδων) για να αντεπεξέλθουν όταν αρχίσουν τα προβλήματα», πρόσθεσε.

Για τους σκοπούς της μελέτης, οι εθελοντές χωρίσθηκαν σε δύο ομάδας «για να δοκιμάσουν ένα νέο είδος σοκολατάκια» και να το βαθμολογήσουν.

Στους μισούς εθελοντές δόθηκε ένα μπωλ γεμάτο με αυτό το «νέο είδος» με την διευκρίνιση ότι «περιέχει ένα νέο είδος κακάο, με πάρα πολλές θερμίδες» και στους άλλους μισούς δόθηκε ένα πανομοιότυπο μπωλ στο οποίο τα σοκολατάκια περιείχαν «ένα νέο είδος κακάο, με πολύ λίγες θερμίδες».

Στην πραγματικότητα, τα σοκολατάκια και στις δύο ομάδες ήταν πανομοιότυπα και ήταν είδη που κυκλοφορούν στο εμπόριο, ενώ ο στόχος της μελέτης δεν ήταν η αξιολόγηση της γεύσης τους αλλά η καταγραφή της κατανάλωσής τους.

Για να φάνε τα σοκολατάκια, οι εθελοντές οδηγούνταν είτε σε χώρους γεμάτους με αφίσες για την οικονομική κρίση, είτε σε χώρους με αφίσες ουδέτερου περιεχομένου - και έτσι διαπίστωσαν οι ερευνητές πως οι αφίσες της κρίσης έκαναν τους εθελοντές να τρώνε πολλά «παχυντικά» σοκολατάκια αλλά λίγα «διαιτητικά».


Πηγή: tanea.gr