Η βιταμίνη Β12, μια βιταμίνη που απαντά στο κρέας, το ψάρι και το γάλα (συκώτι και οστρακόδερμα είναι ιδιαίτερα πλούσια σε αυτήν) μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της απώλειας μνήμης σε μεγαλύτερη ηλικία. 
Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας έρευνας επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, που έδειξε πως οι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας που έχουν χαμηλά επίπεδα Β12 αντιμετωπίζουν έως και εξαπλάσιο κίνδυνο συρρίκνωσης του εγκεφάλου- και η συρρίκνωση του εγκεφάλου συσχετίζεται με υψηλότερο κίνδυνο εκδήλωσης άνοιας. 

Όπως αναφέρεται στην επιθεώρηση Νeurology, οι επιστήμονες παρακολούθησαν επί πενταετία 107 υγιείς εθελοντές, ηλικίας 61-87 ετών, τους οποίους χώρισαν σε τρεις ομάδες ανάλογα με τα επίπεδα της Β12. Ακόμα και η ομάδα με τα χαμηλότερα επίπεδα βρισκόταν πάνω από το όριο που χρησιμοποιούν κάποιοι επιστήμονες για να ορίσουν την έλλειψη βιταμίνης Β12. Αποδείχθηκε ωστόσο πως ο κίνδυνος συρρίκνωσης του εγκεφάλου ήταν για αυτήν πολλαπλάσιος. 

Ορισμένες έρευνες δείχνουν πως δύο στους πέντε ανθρώπους παρουσιάζουν έλλειψη βιταμίνης Β12, αλλά το πρόβλημα είναι ακόμα πιο σύνηθες μεταξύ των ηλικιωμένων. 

Πηγή: tanea.gr