Η αυξημένη αρτηριακή πίεση ή αλλιώς υπέρταση αποτελεί παράγοντα κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα (δηλαδή εγκεφαλικά επεισόδια, στεφανιαία νόσο κ.α) και πιστεύεται ότι προσβάλλει περισσότερο από το ένα τρίτο του ενήλικου πληθυσμού. Μάλιστα όσο υψηλότερη είναι η αρτηριακή πίεση τόσο αυξάνεται και ο κίνδυνος εμφάνισης των νοσημάτων αυτών. Δυστυχώς, η αυξημένη αρτηριακή πίεση δεν προκαλεί κάποιο άμεσο σύμπτωμα ώστε να ανησυχήσει κανείς και από τη στιγμή που θα εμφανισθεί προσλαμβάνει το χαρακτήρα χρόνιας κατάστασης.

Σύμφωνα με στοιχεία από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) μια σειρά αλλαγών στον τρόπο ζωής μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης καθώς και στη μείωση της πιθανότητας εκδήλωσης υπέρτασης. Αυτές οι αλλαγές αφορούν στη μείωση του βάρους για τα υπέρβαρα ή παχύσαρκα άτομα, στην μείωση της κατανάλωσης αλατιού, στην κατανάλωση αλκοόλ με μέτρο, στην μείωση της κατανάλωσης κορεσμένου λίπους (κόκκινο κρέας, βούτυρα, μαργαρίνες), στην αύξηση της κατανάλωσης φυτικών ινών από φρούτα και λαχανικά και στην αύξηση της φυσικής δραστηριότητας.

Η κατανάλωση αλατιού επηρεάζει την αρτηριακή πίεση και γι’ αυτό χρειάζεται προσοχή στην υπερβολική χρήση. Το αλάτι πολύ συχνά θα το συναντήσει κανείς και στις ετικέτες τροφίμων ως νάτριο που είναι μία άλλη λέξη που χρησιμοποιείται για το αλάτι. Το νάτριο είναι το συστατικό του αλατιού που ενοχοποιείται για την υπέρταση. Πολλοί πιστεύουν ότι πετυχαίνουν χαμηλή πρόσληψη αλατιού/νατρίου επειδή δεν προσθέτουν επιπλέον αλάτι στο πιάτο τους. Όμως, εκτός από το επιτραπέζιο μαγειρικό αλάτι υπάρχει και κρυμμένο αλάτι/νάτριο μέσα στις τροφές. Νάτριο λοιπόν υπάρχει σχεδόν σε όλα τα τυποποιημένα και συσκευασμένα τρόφιμα, ακόμα και στα γλυκά! 

Πηγή: nowdoctor.gr