Αν περνάτε τις νύχτες σας ξάγρυπνοι, βγάλτε τα τηγανητά από τη ζωή σας, βάλτε σαλάτες στο ημερήσιο διαιτολόγιό σας και πίνετε άφθονο νερό, συνιστούν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια.


Σε μελέτη που πραγματοποίησαν διαπίστωσαν ότι υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ της διατροφής και της ποιότητας του ύπνου μας, καθώς άλλα θρεπτικά συστατικά την ευνοούν και άλλα την υπονομεύουν, αυξάνοντας ή μειώνοντας τη διάρκεια του ύπνου.

Είναι η πρώτη φορά που κλινική μελέτη δείχνει ότι συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά παίζουν ρόλο στην διάρκεια του ύπνου, καθώς και ότι τον καλύτερο ύπνο κάνουν όσοι δεν έχουν μονοσήμαντη διατροφή, αλλά καταναλώνουν ποικιλία τροφίμων, γράφουν οι ερευνητές στην διαδικτυακή έκδοση της επιθεωρήσεως «Appetite».
 

Σύμφωνα με τη μελέτη, η έλλειψη βιταμίνης C, η αφυδάτωση και η υπερκατανάλωση λιπαρών ανήκουν στους εχθρούς του ύπνου – το ίδιο και η έλλειψη σεληνίου και λυκοπένης.
 

Καλές πηγές βιταμίνης C είναι τα εσπεριδοειδή (μανταρίνια, πορτοκάλια, γκρέιπ φρουτ κ.τ.λ.), το μπρόκολο, οι πιπεριές και τα σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά.
 

Το σελήνιο υπάρχει σε υψηλά επίπεδα σε καρύδια, κρέας και οστρακόδερμα, ενώ η λυκοπένη (ή λυκοπένιο) είναι η χρωστική ουσία που χαρίζει το κόκκινο χρώμα της στην ντομάτα και τα υπόλοιπα φρούτα και λαχανικά με κόκκινο ή πορτοκαλί χρώμα.
 

Όσον αφορά τα λιπαρά, η μελέτη έδειξε πως η υπερκατανάλωση κορεσμένων λιπαρών (υπάρχουν κυρίως στα ζωικής προελεύσεως τρόφιμα) και χολίνης (υπάρχει στα αυγά και στα «παχιά» κρέατα) διαταράσσει τον ύπνο.
 

Το ίδιο κάνουν και οι «συνήθεις ύποπτοι», δηλαδή η σοκολάτα, το τσάι (εξαιτίας της ουσίας θεοβρωμίνη, που περιέχει) και το αλκοόλ.