Kατακράτηση υγρών, καλείται, η μη φυσιολογική συσσώρευση υγρών στους ιστούς, η οποία επηρεάζει την ικανότητα του σώματός να «φιλτράρει» και να μειώνει τα επίπεδα του νατρίου. Έχει ως συνέπεια την αύξηση βάρους κατά τη διάρκεια μιας σύντομης χρονικής περιόδου, την αύξηση της αρτηριακής πίεσης, τον πονοκέφαλο και την ευερεθιστότητα. Εμφανίζεται σε όλο το σώμα (γενικευμένη) ή μπορεί να περιοριστεί σε ένα συγκεκριμένο μέρος του σώματος. 

Άλλοτε προέρχεται από παθολογικά αίτια (χρήση κορτιζόνης, νεφρική ή καρδιοαγγειακή δυσλειτουργία, προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο, αντικαταθλιπτική αγωγή, σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου) και άλλοτε είναι ένα απλό μήνυμα του σώματος για τον ερχομό της έμμηνου ρύσεως ή των γόνιμων ημερών.

Διατροφικές συστάσεις για να μειώσετε τα συμπτώματα:

- Επιλέξετε τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο, μειώνει τα συμπτώματα κατακράτησης υγρών. Τροφές πλούσιες σε μαγνησίου αποτελούν τα σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά (όπως το σπανάκι), οι μπανάνες, τα αμύγδαλα, τα καρύδια, τα όσπρια, η σόγια, οι πατάτες καθώς επίσης τα μη επεξεργασμένα δημητριακά.

- Μειώστε το αλάτι στο φαγητό. Αντί για αλάτι χρησιμοποιείστε μυρωδικά ή επιλέξτε αλάτι, εμπλουτισμένο με διάφορα βότανα και λιγότερο Νάτριο, ώστε το φαγητό σας να παραμείνει γευστικό. Το αλάτι βρίσκεται κρυμμένο σε πολλές τροφές όπως είναι οι κονσέρβες, το κόκκινο κρέας, τα γλυκά, τα αλλαντικά και τα τυροκομικά. Μην ξεχνάτε ότι ο οργανισμός μας ημερησίως χρειάζεται ένα κουταλάκι του γλυκού αλάτι.

- Αποφύγετε τα γλυκά. Οι απλοί υδατάνθρακες επηρεάζουν τα επίπεδα ινσουλίνης στο αίμα επιδρώντας αρνητικά στην ισορροπία νατρίου καλίου.

- Προτιμήστε τροφές που είναι πλούσιες σε κάλιο ώστε να εξασφαλίσετε στον οργανισμό καλή ισορροπία μεταξύ νατρίου – καλίου. Το νάτριο είναι ένα φυσικό συστατικό του οργανισμού το οποίο είναι υπεύθυνο για τις κατακρατήσεις υγρών, ενώ το κάλιο δουλεύει αντίστροφα, δηλαδή βοηθάει στην απομάκρυνση του νατρίου το οποίο προκαλεί κατακρατήσεις. Τροφές πλούσιες σε κάλιο είναι η μπανάνα, η γλυκοπατάτα, η ντομάτα, το ρύζι, οι σταφίδες, το δαμάσκηνο, τα όσπρια και η σκόνη από κακάο.

- Καταναλώστε 8-10 ποτήρια νερό, ώστε να αποκατασταθεί η ισορροπία των υγρών στο σώμα σας. Μειώστε τα συμπτώματα της κατακράτησης σας με διουρητικά ροφήματα όπως το χαμομήλι, η τσουκνίδα οι φρέσκοι χυμοί από φρούτα και λαχανικά.

Κυτταρίτιδα, πρόκειται για έναν όρο που περιγράφει τα «λακκάκια» που δημιουργούνται στην επιδερμίδα και εμφανίζονται κυρίως στους μηρούς, γλουτούς, την άνω και κάτω κοιλιά και πολλές φορές και στα χέρια. Αναπτύσσεται συμφώνα με ειδικούς, εξαιτίας της πίεσης που προκαλείται κάτω από το δέρμα από μεγάλα λιπώδη κύτταρα.

Το μεγάλο ερώτημα είναι εάν οφείλεται, σε γενετικούς, σε παθολογικούς παράγοντες (κυκλοφορικά, πεπτικά και ορμονικά προβλήματα), σε ορισμένες σχήματα φαρμακευτικών αγωγών( στεροειδή, αντισυλληπτικά, αντικαταθλιπτικά, αντιυπερτασικά) σε «κακή» διατροφή, σε έλλειψη φυσικής δραστηριότητας. Η απάντηση κρύβεται κάπου στην μέση καθώς είναι συνδυασμός των παραπάνω.

Το σίγουρο είναι, ότι πλήττει το μεγαλύτερο μέρος του γυναικείου πληθυσμού και η αλήθεια είναι ότι δεν χρειάζεται να είσαι παχύσαρκος, προκειμένου η κυτταρίτιδα να κάνει την εμφάνιση της. 

- Περιορίστε την πρόσληψη λίπους, και κυρίως ζωικού ή κορεσμένου λίπους( λιπαρά κόκκινα κρέας, αλλαντικά, βούτυρο, κρέμα γάλακτος). Φαίνεται ότι η αυξημένη κατανάλωση, σχετίζεται με αύξηση του υποδόριου λίπους.

- Αυξήστε την κατανάλωση σε πράσινα φυλλώδη λαχανικά και φρούτα που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, σάκχαρα, νερό, βιταμίνες και μέταλλα που ενισχύουν τη λειτουργία του μεταβολισμού και βοηθούν στην αποβολή άχρηστων ουσιών από το σώμα, ενισχύοντας της γαστρεντερική λειτουργία.

- Ενίσχυση της ημερήσιας πρόσληψη υγρών τόσο σα νερό ή υγρά ή μέσα από τις τροφές

- Μειώστε ή αποφύγετε την κατανάλωση απλών σακχάρων, επεξεργασμένων τροφών, πρόσθετων, προϊόντων από άσπρο αλεύρι, νατρίου και τέλος το αλκοόλ.

- Τονώστε την διατροφή σας με τροφές που βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος όπως είναι τα ω3 λιπαρά (σολομός, τσιπούρα) και το κόκκινο κρασί (1 μερίδα ημερησίως για τις γυναίκες και δύο μερίδες για του άνδρες).