Οι στατίνες σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο καταρράκτη

Οι στατίνες σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο καταρράκτη

Τα φάρμακα κατά της χοληστερίνης που λαμβάνουν εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως μπορούν επίσης να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καταρράκτη, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Πρόκειται για την τελευταία έρευνα μιας σειράς μελετών που εξετάζουν τον πιθανό συσχετισμό μεταξύ των στατινών και του καταρράκτη, όπου προκαλείται θόλωση του κρυσταλλοειδούς φακού του ματιού. Μέχρι σήμερα τα υπάρχοντα δεδομένα των ερευνών ήταν αντικρουόμενα.

«Η έρευνά μας δεν μπορεί να οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι οι στατίνες προκαλούν καταρράκτη. Αναγνωρίζεται όμως ότι η χρήση στατινών σχετίζεται με έναν υψηλότερο κίνδυνο διάγνωσης με καταρράκτη» επισημαίνει ο επικεφαλής ερευνητής Dr Ishak Mansi από το Κέντρο Υγείας του Βόρειου Τέξας στο Ντάλας των Η.Π.Α..

Η έρευνα δημοσιεύθηκε online στο Jama Ophthalmology και βασίστηκε στην ανάλυση στοιχείων από 14.000 άνδρες και γυναίκες οι οποίοι βρίσκονταν υπό παρακολούθηση από τον Οκτώβριο του 2001 έως τον Μάρτιο του 2010. Εκείνοι που λάμβαναν στατίνες είχαν 27% αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καταρράκτη συγκριτικά με όσους δεν λάμβαναν τα συγκεκριμένα φάρμακα.

«Προσπαθήσαμε να τεμαχίσουμε τα στοιχεία και να τα εξετάσουμε από διαφορετικές οπτικές γωνίες και κατευθύνσεις ώστε να διασφαλίσουμε την εγκυρότητά τους.» εξηγεί ο Dr Mansi.

Η έρευνα ωστόσο δεν σημαίνει ότι όσοι λαμβάνουν αυτά τα φάρμακα πρέπει να διακόψουν την χρήση τους, δεδομένου ότι οι στατίνες έχουν σημαντικά οφέλη για την καρδιά και «ακόμη και αν υπάρχει αυξημένος κίνδυνος καταρράκτη από τη χρήση τους, που ακόμη είναι αβέβαιο, οι άνθρωποι θα πρέπει να τις λαμβάνουν εφόσον έχει συσταθεί από το γιατρό τους» σύμφωνα με τον Dr Alfred Sommer καθηγητή οφθαλμολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Johns Hopkins.

Πηγή: vita.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο