Τα αντισυλληπτικά χάπια αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης γλαυκώματος

Τα αντισυλληπτικά χάπια αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης γλαυκώματος

Οι γυναίκες που κάνουν χρήση αντισυλληπτικών χαπιών για διάστημα άνω των τριών ετών διατρέχουν διπλάσιο κίνδυνο να εμφανίσουν γλαύκωμα σε σύγκριση με τις γυναίκες που δεν παίρνουν το χάπι, σύμφωνα με μια μελέτη που παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Ακαδημίας Οφθαλμολογίας.

Ανεξάρτητα με το είδος του χαπιού που χρησιμοποιούν οι γυναίκες, ο κίνδυνος παραμένει αυξημένος, υποστήριξε ο Δρ. Σαν Λι του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας, ο οποίος ήταν ο βασικός συγγραφέας της μελέτης που πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 2005-09 σε δείγμα 3.406 γυναικών άνω των 40 ετών.

"Η μελέτη αυτή στοχεύει να ενθαρρύνει τις έρευνες που πρέπει να γίνουν για να διαπιστωθεί η σχέση του γλαυκώματος με τη χρήση αντισυλληπτικών χαπιών, υπογράμμισε. "Προς το παρόν, οι γυναίκες που παίρνουν αντισυλληπτικά επί τρία ή περισσότερα χρόνια θα πρέπει να παρακολουθούνται τακτικά από οφθαλμίατρο, ιδίως εάν συνυπάρχουν και άλλοι παράγοντες κινδύνου", σημείωσε ο Δρ. Λι.
Το γλαύκωμα είναι μία από τις κυριότερες αιτίες που οδηγούν στην τύφλωση και πλήττει περίπου το 1% των ανθρώπων άνω των 40 ετών. Πρόκειται για μια χρόνια ασθένεια που σταδιακά προκαλεί βλάβες στο οπτικό νεύρο.

Μολονότι στην έρευνα αυτή δεν διαπιστώθηκε ποια είναι η σχέση μεταξύ του χαπιού και του γλαυκώματος, προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι τα οιστρογόνα ενδέχεται να παίζουν σημαντικό ρόλο στην εμφάνιση και την εξέλιξη της ασθένειες.
Το γλαύκωμα είναι ανίατη πάθηση αλλά η καταστροφή του οπτικού νεύρου μπορεί να ανακοπεί με φαρμακευτική αγωγή ή με χειρουργική επέμβαση.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο