Για να μην σας λείψει το ασβέστιο κατά τη νηστεία

Για να μην σας λείψει το ασβέστιο κατά τη νηστεία

Ένα από τα πιο σημαντικά συστατικά που μπορεί παρατηρείται σε έλλειψη κατά την περίοδο της νηστείας της Μ. Σαρακοστής είναι το ασβέστιο.


Το νηστίσιμο διαιτολόγιο αδυνατεί να παρέχει την απαραίτητη ποσότητα ασβεστίου στον οργανισμό, κυρίως λόγω της έλλειψης γαλακτοκομικών αλλά και της χαμηλής βιοδιαθεσιμότητας του από τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης.

Για το λόγο αυτό, άτομα με υψηλές και άμεσες απαιτήσεις σε ασβέστιο όπως τα παιδιά και οι έφηβοι, που βρίσκονται σε περίοδο ανάπτυξης, αλλά και άτομα με οστεοπενία ή οστεοπόρωση, θα πρέπει να αποφεύγουν μακροχρόνιες περιόδους αποχής από τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Ωστόσο, αν κάποιος αναζητεί εναλλακτικές πηγές ασβεστίου κατά τη νηστεία τέτοιες είναι οι ξηροί καρποί όπως τα αμύγδαλα, το μπρόκολο και το σπανάκι, καθώς επίσης και το σουσάμι και τα προϊόντα του όπως το ταχίνι και ο χαλβάς.

Σύμφωνα με τους ειδικούς μία κουταλιά της σούπας σουσάμι μπορεί να καλύψει μέχρι και το 1/3 των αναγκών σε ασβέστιο ενός υγιούς ενήλικα.

Ωστόσο, επισημαίνουμε και πάλι ότι φυτικής προέλευσης τροφές ναι μεν μπορεί να περιέχουν ασβέστιο, αλλά αυτό απορροφάται σε πολύ μικρότερο βαθμό σε σχέση με το γάλα, το τυρί και το γιαούρτι.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο