Η συχνή κατανάλωση γευμάτων κατά τη διάρκεια μιας ημέρας μπορεί ενδεχομένως να μην καταφέρνει να βοηθά στην αποφυγή της πείνας κατά τη διάρκεια μιας δίαιτας, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Πολλές δίαιτες προωθούν τέτοια μίνι γεύματα αλλά μπορεί να μην είναι καλύτερα από τα 3 γεύματα την ημέρα όσον αφορά τον κορεσμό και την ικανοποίηση, σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Obesity.’

Η ερευνήτρια, Heather J. Leidy, του Πανεπιστημίου του Μισούρι, δήλωσε ότι υπήρχε η αίσθηση ότι τα μινι γεύματα είναι καλύτερα αλλά δεν υπήρχαν επιστημονικές αποδείξεις που να στηρίζουν αυτούς τους ισχυρισμούς. Δεν θεωρεί ότι 3 γεύματα την ημέρα είναι η καλύτερη λύση, αλλά τα μίνι γεύματα δεν είναι περισσότερο ωφέλιμα στον έλεγχο της όρεξης.

Εικοσιεφτά υπέρβαροι ή παχύσαρκοι άντρες ακολούθησαν διατροφή μειωμένων θερμίδων. Ποσοστό 25 % ή 14% των θερμίδων προερχόταν από πρωτεΐνες άπαχου κρέατος για 12 εβδομάδες. Ζητήθηκε από τους άντρες να ακολουθούν την ίδια διατροφή 3 ή 6 γευμάτων την ημέρα αρχίζοντας από την 7η εβδομάδα και στη συνέχεια να επιστρέψουν στην άλλη διατροφή για 3 επιπλέον μέρες.

Οι άντρες κατέγραφαν τα αισθήματα πείνας ή κορεσμού κάθε ώρα που ήταν ξύπνιοι μεταξύ της δίαιτας 3 ή 6 γευμάτων την ημέρα.

Όσοι ακολουθούσαν δίαιτες χαμηλών θερμίδων και υψηλών πρωτεϊνών αισθάνονταν περισσότερο ικανοποιημένοι και λιγότερο πεινασμένοι σε σχέση με όσους ακολουθούσαν δίαιτα χαμηλών θερμίδων και φυσιολογικών πρωτεϊνών.

Όσοι κατανάλωναν 6 μίνι γεύματα την ημέρα δεν εμφάνισαν βελτίωση στη ρύθμιση της όρεξης ή κορεσμό σε σύγκριση με όσους κατανάλωναν 3 γεύματα.

Τα ευρήματα πιθανόν εφαρμόζονται σε υπέρβαρες ή παχύσαρκες γυναίκες, δήλωσε η Leidy. Ορισμένοι άνθρωποι, όπως αθλητές, δρομείς και άνθρωποι με διαβήτη ή προδιαβήτη, ωστόσο, μπορεί πιθανόν να βοηθηθούν από την κατανάλωση μικρότερων γευμάτων περισσότερο συχνά την ίδια μέρα.

Ωστόσο, συνέχισε, η πιο τακτική κατανάλωση δεν είναι η καλύτερη στρατηγική για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας.

Τα 3 γεύματα είχαν ελεγχθεί όσον αφορά τις θερμίδες, που είναι αυτό που βοηθά στην απώλεια βάρους. Σύμφωνα με την ειδικό, υπήρχε η πεποίθηση ότι η κατανάλωση μικρών γευμάτων περισσότερο συχνά βοηθά στη σταθεροποίηση του σακχάρου και ελέγχει καλύτερα την όρεξη, αλλά αν τα συχνά γεύματα δεν είναι σε κατάλληλες μερίδες, δεν θα υπάρξει αποτέλεσμα. Εκτιμά ότι δεν υπάρχει απάντηση που να ταιριάζει σε όλους.

Η διατροφολόγος Tanya Zuckerbrot, από τη Νέα Υόρκη, δηλώνει ότι μια δίαιτα που αποτελείται από 6 γεύματα την ημέρα μπορεί να μην είναι ρεαλιστική για τη διατήρηση σημαντικά έντονου τρόπου ζωής. Προσθέτει ότι όταν καταναλώνεται ένα περισσότερο ουσιαστικό γεύμα, αυξάνεται η ικανοποίηση, καθώς περνά περισσότερη τροφή από το στόμα και είναι αυξημένη η διάρκεια κατανάλωσης.

Η Zuckerbrot είναι υπέρ ενός συνδυασμού άλιπης πρωτεΐνης και ινών σε κάθε γεύμα. Τα γεύματα που αποτελούνται από αυτά βοηθούν στον κορεσμό για μεγαλύτερο διάστημα επειδή χρειάζονται τον μεγαλύτερο χρόνο για να χωνευτούν. Διατηρούν επίσης σταθεροποιημένα τα επίπεδα σακχάρου και επομένως εμποδίζουν δραστικές αυξομειώσεις που μπορεί τελικά να οδηγήσουν σε αυξημένη πείνα, τσιμπολόγημα και φτωχή επιλογή τροφών.