Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει γνωστό ότι για να μειώσει κάποιος την πίεσή του θα πρέπει παράλληλα με τη φαρμακευτική αγωγή που του έχει συστήσει ο γιατρός του, να εφαρμόσει και μια σειρά από σημαντικές αλλαγές στον τρόπο ζωής του. 

Οι πιο σημαντικές από αυτές είναι η μείωση του αλατιού που προσθέτουμε στο φαγητό, η μείωση του σωματικού βάρους όταν αυτό δεν είναι φυσιολογικό, η αύξηση της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών σε τουλάχιστον 5 μερίδες την ημέρα, η αύξηση της φυσικής δραστηριότητας και η μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ.

Πολλοί είναι εκείνοι που αναρωτιούνται ποια από όλες αυτές τις αλλαγές είναι η πιο χρήσιμη και αποτελεσματική. Σύμφωνα με τις τελευταίες οδηγίες της ευρωπαϊκής εταιρείας υπέρτασης και της ευρωπαϊκής καρδιολογικής εταιρείας, φαίνεται ότι για κάθε 10 κιλά απώλειας βάρους η αρτηριακή πίεση μπορεί να μειωθεί μέχρι και 2 μονάδες (20 mmHg), ενώ συγκριτικά η μείωση του αλατιού μπορεί να τη μειώσει αντίστοιχα έως και 0,8 μονάδες (8 mmHg) , η άσκηση έως 0,9 μονάδες (9 mmHg) και το αλκοόλ έως 0,4 μονάδες (4 mmHg). Σύμφωνα όμως με τους ειδικούς το ιδανικό είναι να συνδυάζει κάποιος όλες ή τις περισσότερες από τις παραπάνω οδηγίες, καθώς αυτό μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση έως και 1,4 μονάδες (14 mmHg), ενώ φαίνεται ότι έχει πιο σταθερά και μακροχρόνια αποτελέσματα.