Στο 0,16% ανέρχονται οι δυσλεκτικοί φοιτητές στη χώρα μας και φοιτούν κυρίως στα ΤΕΙ, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε η καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής - Μαθησιακών Δυσκολιών, στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Σουζάνα Παντελιάδου.

Μιλώντας σε εκδήλωση για την δυσλεξία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που διοργάνωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Γονέων Παιδιών με Δυσλεξία, στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ, η κ. Παντελιάδου επισήμανε την ανάγκη ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές, που αφορούν κυρίως στην ορθογραφία, στην παραγωγή λόγου, στην καταγραφή και οργάνωση σημειώσεων, την οργάνωση, την μελέτη και την απομνημόνευση των δεδομένων.

Οι ίδιοι οι φοιτητές δεν αποκαλύπτουν τη δυσλεξία διότι δεν θέλουν να διαφέρουν από τους υπόλοιπους. Την μαρτυρία του δυσλεκτικού φοιτητή, Θεόδωρου, διάβασε η πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Γεωργία Μπάρου. Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι μετά από δύο αποτυχημένες εξεταστικές περιόδους απευθύνθηκε στο τμήμα του για να δώσει προφορικές εξετάσεις. Μερικοί καθηγητές, τόνισε, τον πέρασαν χαριστικά με 5, γιατί πιστεύουν ότι η δυσλεξία ταυτίζεται με τη νοητική υστέρηση. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι εάν ο καθηγητής είναι ευαισθητοποιημένος, θα καταλάβει.

Η κ. Μπάρου αναφέρθηκε, επίσης, και στην περιπέτεια της κόρης της, φοιτήτρια στην Καλών Τεχνών, η οποία όταν ζήτησε να δώσει προφορικές εξετάσεις, ως δυσλεκτική, εισέπραξε την δυσπιστία ότι αντιμετωπίζει αυτό το πρόβλημα και της απάντησαν: «Έλα βρε Ηρώ, εσύ μιλάς καλύτερα από εμάς».

Στην Ελλάδα, οι δυσλεκτικοί γίνονται δεκτοί από όλα τα τμήματα εκτός της λογοθεραπείας, ενώ δίνεται η δυνατότητα για προφορική εξέταση σε 50% των τμημάτων. Η ενημέρωση των γραμματειών σχετικά με τις θεσμικές υποχρεώσεις είναι ελλιπής σε 25% των τμημάτων στα ΑΕΙ και 50% στα ΤΕΙ. Σε 9% τμημάτων ΑΕΙ και σε 24% των τμημάτων ΤΕΙ ορίζεται καθηγητής υπεύθυνος για τους φοιτητές με δυσλεξία.

Η κ. Παντελιάδου πρότεινε την προσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών, όπως η ολοκλήρωση σε περισσότερα έτη, εναλλακτική δήλωση μαθημάτων, απαλλαγή από ξένη γλώσσα και υποκατάσταση μαθημάτων με άλλο έργο.

Επίσης, επισήμανε την ανάγκη παροχής μιας σειράς υποστηρικτικών υπηρεσιών, όπως η κατάρτιση ατομικού σχεδίου σπουδών, η διδασκαλία στρατηγικών μάθησης, διαχείρισης χρόνου, μνημονικών στρατηγικών, καταγραφής σημειώσεων και τεχνικών εξετάσεων.

Η κ. Παντελιάδου πρότεινε την ηχογράφηση διδασκαλίας, την δημιουργία σκελετού παραδόσεων και ερωτήσεων μελέτης από τον διδάσκοντα.