Πώς να περιορίσεις τον θυμό

Πώς να περιορίσεις τον θυμό

Ο θυμός κατά γενική ομολογία δείχνει μειωμένες αντοχές του νευρικού συστήματος.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να είμαστε θυμωμένοι σήμερα όπως οι οικονομικές δυσκολίες, το άγχος της καθημερινότητας και ο καθημερινός αγώνας για επιβίωση.

Οι επιστήμονες προτείνουν τους παρακάτω τρόπους για να ελέγξετε τον θυμό και τα νεύρα σας:

1. Βάλτε την άσκηση στη ζωή σας. Η γυμναστική χαλαρώνει τους μύες και ενισχύει την αυτοσυγκέντρωση. Επίσης αυξάνει τα επίπεδα της σεροτονίνης, της «ορμόνης της ευτυχίας» που ρυθμίζει την ψυχική διάθεση του ατόμου. Προτιμήστε ασκήσεις μέτριας έντασης -ιδανικά το περπάτημα ή το ήπιο τρέξιμο-, καθώς οι έντονες ασκήσεις ενισχύουν το στρες.

2. Μάθετε να χαλαρώνετε αναπνέοντας σωστά. Η εκμάθηση της διαφραγματικής αναπνοής βοηθά σημαντικά στη χαλάρωση. Ξαπλώστε στο κρεβάτι ή καθίστε σε μία καρέκλα και ακουμπήστε τα χέρια σας στην κοιλιά, ώστε οι άκρες των δαχτύλων να ακουμπούν μεταξύ τους. Εισπνεύστε από τη μύτη και «τραβήξτε» τον αέρα μέσα στην κοιλιά σας, ώστε αυτή να φουσκώσει. Κρατήστε την αναπνοή σας μερικά δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια εκπνεύστε από το στόμα, ώστε η κοιλιά σας να γίνει επίπεδη. Εξασκηθείτε αρκετές φορές την ημέρα. Τη στιγμή εκείνη προσπαθήστε να σκεφτείτε εικόνες που σας χαλαρώνουν.

3. Κοιμηθείτε αρκετά. Ο ύπνος ενισχύει σημαντικά το νευρικό σύστημα και εξοπλίζει τον οργανισμό με ψυχικές αντοχές για όσα πρέπει να αντιμετωπίσει στην καθημερινότητα.

4. Δημιουργήστε «δίκτυο υποστήριξης». 

5. Κάνετε θετικές σκέψεις. Βάλτε έναν μικρό στόχο, μία ευχάριστη προσδοκία που θα σας δώσει χαρά. Μην είστε μνησίκακος και προσπαθείτε να μη συντηρείτε τον θυμό γιατί αυτό είναι «τοξικό» για τον εαυτό σας.

6. Αναζητήστε λύσεις. Όπως αναφέρει το real.gr, δεν θα πρέπει να επικεντρώνεστε στις αρνητικές σκέψεις που σας προκαλεί η τεταμένη κατάσταση που βιώνετε, αλλά αναζητήστε πρακτικές λύσεις που θα σας ανακούφιζαν έστω και μερικώς από το πρόβλημα. Ο θυμός δεν δίνει λύσεις παρά επιδεινώνει το πρόβλημα.

7. Μη διστάσετε να ζητήσετε βοήθεια από ειδικούς. Οταν το άτομο προσπαθεί να ισορροπήσει στα όρια των ψυχικών του αντοχών, ένας επιστήμονας μπορεί να τον ενισχύσει.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο