Πώς θα τρώω περισσότερα φρούτα και λαχανικά

 Πώς θα τρώω περισσότερα φρούτα και λαχανικά

Πρόσφατες έρευνες υποδεικνύουν ότι η επαρκής πρόσληψη φρούτων και λαχανικών είναι ο πιο σημαντικός τρόπος να κρατήσετε υγιή τον οργανισμό σας.

Διαφορετικά φρούτα και λαχανικά έχουν διαφορετικά πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα, τα βατόμουρα, οι φράουλες και τα εσπεριδοειδή είναι πλούσια σε βιταμίνη C, ενώ οι ντομάτες, οι κόκκινες και κίτρινες πιπεριές, τα καρότα και άλλες τροφές με ζωηρό χρώμα περιέχουν το αντιοξειδωτικό βήτα καροτίνη που μειώνει τις ελεύθερες ρίζες.

Η μεγαλύτερη παρανόηση, εξηγεί η Sarah Spanner του British Nutrition Foundation, είναι ότι τα φρούτα και τα λαχανικά πρέπει να είναι ωμά για να είναι υγιεινά. Αποξηραμένα, μαγειρεμένα, σε κονσέρβα και κατεψυγμένα είναι επίσης καλά και αν και οι άνθρωποι συχνά κάνουν το λάθος να ξεχνούν το φρουτοχυμό, αυτός μετρά. Ωστόσο μην πιείτε 5 ποτήρια την ημέρα.

Αν και ο χυμός φρούτων είναι εύκολος τρόπος να λάβετε βιταμίνες, θα πρέπει να μετρά ως μια μερίδα επειδή λείπουν οι ίνες του υπόλοιπου φρούτου.

Σύμφωνα με τους διατροφολόγους, μια μερίδα φρούτων ή λαχανικών ισοδυναμεί με περίπου 80-100 γρ. Για τα φρούτα, αυτό ισοδυναμεί με ένα γενναίο κομμάτι μεγάλων φρούτων, όπως ανανάς ή πεπόνι, μισό μεσαίο φρούτο όπως γκρέιπφρουτ και ολόκληρο πορτοκάλι, μπανάνα ή αχλάδι.

Μια μερίδα ισοδυναμεί επίσης με 2 δαμάσκηνα ή ακτινίδια, ένα κουτάλι αποξηραμένα φρούτα 2-3 κουταλάκια μικρότερα φρούτα όπως οι φράουλες ή ένα μικρό ποτήρι φρουτοχυμό.

Όσον αφορά τα λαχανικά, μια μερίδα είναι περίπου 1 κουτάλι καρότο, μπρόκολο, λάχανο φασόλια ή 3-4 κουτάλια μικρά λαχανικά, όπως αρακάς ή ένα μικρό μπολ σαλάτα.

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά και μπρόκολο είναι πλούσια σε καροτενοειδή και φολικό οξύ, που βοηθούν στην πρόληψη του γήρατος, ενώ κρεμμύδια, μήλα και σταφύλια περιέχουν φλαβονοειδή που μειώνουν τη χοληστερόλη.

Για να σιγουρευτείτε ότι παίρνετε το καλύτερο από τη διατροφή σας πρέπει να έχετε ποικιλία. Επιλέξτε διαφορετικά χρώματα ή εποχιακά φρούτα και λαχανικά, για να είστε σίγουροι ότι τρώτε διάφορες θρεπτικές ουσίες.

Πηγή: iatronet.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο