Η πρόσληψη ζάχαρης από μικρή ηλικία έχει κατηγορηθεί άπειρες φορές από διάφορες μελέτες για προβλήματα σε παιδιά, αλλά και ενήλικες με αποτέλεσμα, από εκεί που παλιότερα ήταν σύμμαχος στις μητέρες, στις μέρες μας να είναι εχθρός που πρέπει όσο μπορούμε να αποφεύγουμε.
Που βρίσκεται όμως η αλήθεια και που η υπερβολή; Όσο και αν γνωρίζουμε ότι η πρόσληψη ζάχαρης συμβάλει στην παιδική παχυσαρκία αλλά και σε χρόνιες ασθένειες όπως ο διαβήτης, τελικά δικαιολογείται η πλήρης και ολοκληρωτική απαγόρευσή της;

Αν είστε από τους γονείς που σκέφτονται ότι μπορεί όλη αυτή η φρενίτιδα κατά της ζάχαρης παγκοσμίως να είναι υπερβολική, καλό θα ήταν να συνειδητοποιήσετε ότι:
δεν υπάρχει επεξεργασμένη και βιομηχανικά παρασκευασμένη τροφή που να μην περιέχει και μια ποσότητα ζάχαρης ή αλλού γλυκαντικού, ακόμη και όταν η γεύση τους δεν είναι γλυκιά!

Η ζάχαρη βρίσκεται σχεδόν παντού, στο ψωμί, στα δημητριακά τους, στους χυμούς τους, στο γάλα τους (αν αυτό είναι σοκολατούχο), στα αναψυκτικά, στα σνακς που καταναλώνουν στο σχολείο τους, σε όλα τα έτοιμα φαγητά, στις σάλτσες!

Έχοντας λοιπόν αυτό ως δεδομένο, προσπαθήστε να περιορίσετε την πρόσληψη ζάχαρης για όλη την οικογένεια!

Οι ειδικοί συνιστούν την κατανάλωση μη επεξεργασμένης ζάχαρης, καθώς η γνωστή λευκή ζάχαρη, η οποία προέρχεται από ζαχαροκάλαμο ή ζαχαρότευτλο, υφίσταται μεγάλη χημική επεξεργασία κατά την οποία χάνει τα μεταλλικά άλατα και τις βιταμίνες της!

Επομένως, άλλα γλυκαντικά μέσα, όπως το μέλη ή καστανή και η μαύρη ζάχαρη, μπορεί να περιέχουν την ίδια θερμιδική αξία, αλλά τουλάχιστον διατηρούν τις θρεπτικές τους ιδιότητες!

Θα ήταν ωστόσο χρήσιμο να γνωρίζετε ότι η κατανάλωση όλων των γλυκαντικών ουσιών ευνοεί το ίδιο τόσο την τερηδόνα όσο και την αύξηση του βάρους ενός παιδιού.

Οι οδηγίες των ειδικών είναι ξεκάθαρες. Οι γονείς πρέπει να αποτρέπουν τα παιδιά τους από το να τρώνε καραμέλες, μπισκότα και να πίνουν αναψυκτικά που περιέχουν ζάχαρη, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι θα απαγορεύσουμε την κατανάλωση ζαχαρης από ένα παιδάκι.

Αν ένα παιδί έχει μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή και το βάρος του είναι φυσιολογικό, μπορεί να τρώει ακόμη και κάθε μέρα ένα μικρό γλυκό, ενώ στα παιδιά που έχουν αποδεδειγμένα παραπάνω κιλά δεν επιτρέπεται να τα αποκλείουμε από τα γλυκά, μια και οι τροφές που απαγορεύονται γίνονται ακόμη πιο επιθυμητές. Σε αυτές τις περιπτώσεις συνίστανται γλυκό δύο φορές την εβδομάδα.

Σε γενικές γραμμές οι παιδίατροι και οι διατροφολόγοι συμβουλεύουν:
● Να αρχίσετε να δίνετε γλυκό στα παιδιά μετά τα 2 ή τα 3 χρόνια τους.
● Να αγοράζετε τις σοκολάτες, τα παγωτά και τα γλυκά σε μικρές συσκευασίες ή να τους δίνετε μικρές μερίδες.
● Να προτιμάτε για το παιδί τα σπιτικά γλυκά, κέικ, κουλουράκια, μπισκότα ή ό,τι άλλο μπορείτε να παρασκευάσετε εσείς.