Οι Άγγλοι ζουν με το διατροφικό motto “5 a day”, το οποίο σημαίνει πως ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως. Ποια όμως είναι αυτά και πως μπορούμε να επωφεληθούμε στο maximum από τις ευεργετικές τους ιδιότητες;

- Τα φρέσκα λαχανικά και φρούτα είναι σαφώς καλύτερα απ’ όλες τις απόψεις, ωστόσο και τα κονσέρβας μπορούν να καταμετρηθούν ως μερίδες φρούτων-λαχανικών. Για παράδειγμα, 3 κουτ. σουπ. μαγειρεμένα φασόλια ή 3 βερίκοκα κονσέρβας ισούνται το καθένα με μία μερίδα.

- Μην πίνετε πάνω από 150 ml χυμό την ημέρα. Μετατρέποντας τα φρούτα σε χυμό, δεν προσλαμβάνετε βιταμίνες και αρκετές φυτικές ίνες. Όσο χυμό κι αν πιείτε, ισούται το πολύ με μία μερίδα φρούτων-λαχανικών.

- Μην υπολογίζετε ως μερίδα τους χυμούς που βάζετε μέσα στα κοκτέιλ γιατί, δυστυχώς, το αλκοόλ καταστρέφει τις βιταμίνες.

- Οι φρέσκοι χυμοί είναι σαφώς ανώτεροι σε ποιότητα από αυτούς του εμπορίου. Οι συσκευασμένοι περιέχουν αρκετή ζάχαρη και λίγα θρεπτικά συστατικά.

- Τα έτοιμα smoothies έχουν μικρότερη θρεπτική αξία σε σχέση με τα σπιτικά, επειδή περιέχουν μόνο μέρος από τον πολτό των φρούτων.

- Προσαρμόστε τα γεύματά σας με βάση τα φρούτα και τα λαχανικά που σας αρέσουν για να μην δυσκολευτείτε να μείνετε πιστές στο στόχο σας.

- Όσο πιο έντονο χρώμα έχει ένα φρούτο ή λαχανικό, τόσο πιο μεγάλη είναι η θρεπτική του αξία.

- Οι κανονικές πατάτες δεν καταμετρούνται ως μερίδα λαχανικών γιατί περιέχουν πολύ μεγάλη ποσότητα άμυλου, σε αντίθεση με τις γλυκοπατάτες.

- Τα ντόπια λαχανικά εποχής είναι πολύ πιο πλούσια σε βιταμίνες γιατί δεν έχουν απώλεια θρεπτικό συστατικών κατά τη μεταφορά τους.





Πηγή: myself.gr