Πέντε αιτίες που δεν «χορταίνετε ύπνο» τώρα τελευταία

Πέντε αιτίες που δεν «χορταίνετε ύπνο» τώρα τελευταία

Μπορεί το στρες της καθημερινότητας και η κόπωση να είναι οι δύο πιο βασικοί παράγοντες στην κακή ποιότητα του ύπνου, αλλά σίγουρα δεν είναι οι μοναδικοί.

Δείτε ακόμα 5 λόγους που δεν κοιμάστε καλά και νιώθετε ότι "σας λείπει ύπνος":

Παίρνετε συμπλήρωμα βιταμίνης Β πριν πέσετε για ύπνο

Να έχετε στο μυαλό σας ότι οι βιταμίνες-Β θέτουν σε υψηλή λειτουργία τον οργανισμό, καθώς βοηθούν στην δημιουργία ερυθρών αιμοσφαιρίων αλλά και στην διαδικασία μετατροπής της τροφής σε ενέργεια. Αν παίρνετε βιταμίνη-Β τη νύχτα, τότε υποχρεώνετε τον οργανισμό σας να κάνει "υπερωρίες" και τον εμποδίζετε να "ρίξει ρυθμούς" και να χαλαρώσει.

Έχετε πρόβλημα στην σεξουαλική επαφή με τον/την σύντροφό σας

Τις περισσότερες φορές το σεξ σας βοηθάει να εκτονώσετε ενέργεια και αμέσως μετά να νιώσετε ικανοποιημένοι και χαλαροί, κάτι που συμβάλλει στο να κοιμηθείτε καλύτερα με το σώμα σας να έχει γεμίσει με οξυτοκίνη και σεροτονίνη. Αλλά, έχει διαπιστωθεί πως όταν στο σεξ μόνο ο ένας από τους δύο φτάσει σε οργασμό και η πράξη ολοκληρωθεί εκεί, τότε αυξάνεται το επίπεδο στρες στον άλλο σύντροφο και αντιμετωπίζει μεγαλύτερη δυσκολία να κοιμηθεί.

Διαβάζετε/εργάζεστε στο κρεβάτι

Ο εγκέφαλος έχει ανάγκη να "αποφορτιστεί" προκειμένου να κοιμηθείτε καλύτερα. Αν μέχρι και την τελευταία στιγμή είστε απασχολημένοι με εργασία ή/και με ηλεκτρονικές συσκευές και φωτεινές οθόνες, ή ακόμα και αν διαβάζετε ένα βιβλίο, ο εγκέφαλος λειτουργεί σε φουλ ρυθμούς και στη συνέχεια θα καθυστερήσει να φτάσει στον "βαθύ ύπνο", το στάδιο του ύπνου δηλαδή που σας ξεκουράζει περισσότερο κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Βάζετε τα κατοικίδιά σας στο κρεβάτι

Η γάτα ή ο σκύλος σας δεν έχουν καμία θέση, όχι μόνο στο κρεβάτι που κοιμάστε, αλλά ούτε καν στο δωμάτιό σας τις ώρες που θέλετε να αναπαυθείτε. Έρευνα από την Κλινική Mayo έδειξε ότι το 10% των ανθρώπων με προβλήματα ύπνου, κοιμάται μαζί με τα κατοικίδιά του. Τα ζώα είναι ανήσυχα και σας ξυπνούν πολλές φορές μέσα στη νύχτα, με αποτέλεσμα να μην φτάνετε στο στάδιο του "βαθέως ύπνου".

Η θερμοκρασία στο δωμάτιο είναι σε λάθος επίπεδο

Η θερμοκρασία στον χώρο που κοιμάστε παίζει καίριο ρόλο στην ποιότητα του ύπνου σας. Κατά τη διάρκεια του ύπνου REM, το σώμα σας δεν μπορεί να ρυθμίσει τη θερμοκρασία του το ίδιο καλά, με αποτέλεσμα αυτή να πέφτει (γι' αυτό και κατά κανόνα σκεπαζόμαστε). Εάν κρυώνετε πάρα πολύ, θα αρχίσετε να τρέμετε, επειδή οι μυς σας με αυτό τον τρόπο παράγουν θερμότητα. Αν αυτό δεν είναι αρκετό, θα ξυπνήσετε, προκειμένου να κινηθείτε και άρα να ζεσταθείτε. Από την άλλη πλευρά, όταν ζεσταίνεστε πολύ μέσα στη νύχτα, θα αρχίζετε να ιδρώνετε, θα αφυδατωθείτε και θα νιώσετε την ανάγκη να ξυπνήσετε για να πιείτε νερό.


 

Πηγή: onmed.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο