Χάστε βάρος και στη νηστεία

Χάστε βάρος και στη νηστεία

Μπορώ να χάσω βάρος κατά η διάρκεια της νηστείας; Αυτή είναι μια απορία πολλών ανθρώπων που βρίσκονται σε δίαιτα ή επιθυμούν να ξεκινήσουν και παράλληλα θέλουν να νηστέψουν. 

Η αλήθεια είναι ότι η νηστεία δεν βοηθάει και πολύ το να χάσει κανείς βάρος. Το γεγονός αυτό οφείλεται κυρίως στα ποιοτικά χαρακτηριστικά των τροφών και ιδιαιτέρως των συστατικών που καταναλώνουμε στη νηστεία.

Συγκεκριμένα, η έλλειψη πρωτεϊνούχων τροφών όπως τα γαλακτοκομικά, το κρέας, τα πουλερικά, το ψάρι, το αυγό, σε συνδυασμό με την κυριαρχία των υδατανθράκων στο νηστίσιμο διαιτολόγιο (ψωμί, ρύζι, μακαρόνια, πατάτες, λαδερά κ.α.), έχουν ως αποτέλεσμα να μην χορταίνουμε εύκολα. Παράλληλα, η υπερκατανάλωση λαδιού αλλά και λιπαρών γλυκών όπως ο χαλβάς και το ταχίνι, δεν διευκολύνουν τον έλεγχο του βάρους μας. Αν ωστόσο είστε από εκείνους ή εκείνες που θέλετε να συνδυάσετε δίαιτα και νηστεία, ακολουθήστε ορισμένες πολύ χρήσιμες συμβουλές, όπως παραθέτονται παρακάτω:

- Προσοχή στο λάδι.
Μην το παρακάνετε με το λάδι στα όσπρια, τα λαδερά, τις σαλάτες και γενικότερα στο νηστήσιμο τραπέζι καθώς αυτό μας δίνει πολλές θερμίδες. Μία με δύο κουταλιές της σούπας ανά μερίδα ή ανά σαλάτα είναι αρκετές.

- Αξιοποιήστε τις νηστίσιμες πηγές πρωτεΐνης 
Η πρωτεΐνη όπως είπαμε μας χορταίνει καλύτερα. Είναι συστατικό που μας βοηθάει στο να μειώνουμε τις αυξομειώσεις του σακχάρου μας, οι οποίες ευθύνονται για την έλλειψη κορεσμού μετά από νηστήσιμα φαγητά. Τέτοιες είναι τα θαλασσινά, οι ξηροί καρποί, τα μανιτάρια, το φυτικό γάλα και τυρί (κυρίως σόγιας).

- Προτιμάτε την κατανάλωση φρούτων ή χυμών στο μπλέντερ (μαζί με τις ίνες τους) σε σχέση με συσκευασμένους χυμούς ή στυμμένους, ακόμη και αν είναι φρέσκοι.

- Χρησιμοποιείται ολικής αλέσεως προϊόντα αντί για απλά. Η παρουσία των φυτικών ινών στα ολικής αλέσεως τρόφιμα δημιουργεί γρηγορότερο και ευκολότερο κορεσμό.

- Χρησιμοποιείται περισσότερο τροφές όπως όσπρια, λαδερά αντί για σκέτα μακαρόνια στα κυρίως γεύματά σας, λόγω της περίσσειας των πρώτων σε φυτικές ίνες. 

- Επιλέγετε σνακ όπως παστέλι, ολικής αλέσεως παξιμάδι ή ολικής αλέσεως ψωμί ή ολικής αλέσεως κριτσίνια, τα οποία μπορείτε να συνοδεύετε με φυτικό – νηστήσιμο τυρί ή γάλα. 

Πηγή: www.neadiatrofis.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο