Μήλα αντί για μπισκότα όχι μόνο δεν προσθέτουν βάρος, αλλά συμβάλλουν στην πρόληψη των καταγμάτων σε μεγαλύτερες ηλικίες, σύμφωνα με μελέτη.

Οι μεγαλύτερες γυναίκες που καταναλώνουν πολλά φρούτα, λαχανικά και τρόφιμα ολικής αλέσεως έχουν μικρότερες πιθανότητες να υποστούν κάταγμα σε σχέση με τις γυναίκες που ακολουθούν διαφορετική διατροφή, αναφέρει μελέτη που δημοσιεύτηκε στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Αμερικανικής Επιθεώρησης Κλινικής Διατροφής.

Παλαιότερες μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι όσοι κάνουν διατροφή που περιλαμβάνει συγκεκριμένα στοιχεία, όπως ασβέστιο και βιταμίνη D, έχουν υψηλότερο ποσοστό οστικής μάζας και παθαίνουν πιο δύσκολα κατάγματα μεγαλώνοντας.

"Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι οι διατροφικές συνήθειες συνδέονται με τον κίνδυνο πολλών προβλημάτων υγείας, αλλά η σχέση αυτών των συνηθειών με το πόσο εύθραυστα μπορεί να είναι τα οστά δεν έχει γίνει κατανοητή απόλυτα", γράφει η Λίζα Λανγκσέτμο του πανεπιστημίου McGill στο Μόντρεαλ του Καναδά, η οποία ήταν επικεφαλής της έρευνας.

Η Λανγκσέτμο και οι συνεργάτες της μελέτησαν 3.539 γυναίκες σε ηλικία μετά την εμμηνόπαυση και 1.649 άνδρες ηλικίας άνω των 50, επικεντρώνοντας στη σχέση ανάμεσα στη "θρεπτική πυκνότητα"- δηλαδή τη συγκέντρωση θρεπτικών ουσιών στα τρόφιμα σε σχέση με τις θερμίδες- και τον κίνδυνο καταγμάτων.

Κατά την έναρξη της έρευνας, οι εθελοντές συμπλήρωσαν λεπτομερή ερωτηματολόγια με ερωτήσεις για τη διατροφή τους.

Στη συνέχεια οι ερευνητές υπολόγισαν την "θρεπτική πυκνότητα" στη διατροφή του καθενός τους.

Μία διατροφή υψηλή σε "θρεπτική πυκνότητα" περιλαμβάνει πολλά φρούτα, λαχανικά, τρόφιμα ολικής αλέσεως, όσπρια και ψάρι.

Μία δίαιτα υψηλή σε "θερμιδική πυκνότητα" μπορεί να περιλαμβάνει τρόφιμα όπως επιδόρπια, πατατάκια κι επεξεργασμένο κρέας.

Μέσα σε διάστημα επτά ετών, 70 άνδρες και 372 γυναίκες που συμμετείχαν στη μελέτη, υπέστησαν κάταγμα που δεν συνδέεται με σημαντικά ατυχήματα.

Πηγή: athina984